سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کلام اول سلام

بخش های وبلاگ

مطالب خواندنی

.:: کپی برداری از مطالب این سایت تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد ::. 

روال بررسی صلاحیت ها به این صورت است که ابتدا رئیس جمهور یا نماینده او به معرفی کابینه پیشنهاد می پردازد و بعد از آن نمایندگانی در موافقت و مخالفت با کابینه سخن می گویند. تا اینجای کار مشکلی نیست اما در پایان رئیس جمهور یا فردی که او تعیین می کند (نماینده دولت) می تواند به پاسخ گویی به سوالات مخالفین بپردازد. و نکته جالب توجه جلسه امروز (برای بررسی کلیات کابینه پیشنهادی دولت یازدهم) این بود که تقریبا تمام صحبت پایانی نماینده دولت توسط نمایندگان مجلس انجام شد و این یعنی آنها از همین الان نماینده دولت هستند نه نماینده مردم 

یادش بخیر زمانی وکیل الدوله بودن چیز بدی بود

و شاید یاد آوری کلام پیر دیر امام خمینی (ره) در خصوص لزوم رعایت وکالت مردم و نه وکالت دولت برای برخی از نمایندگان مدعی خط امام لازم و ضروری باشد جایی که فرمودند:
مجلس شورای اسلامی مجلس مشورت است، مجلسی است که باید متفکرین، آقایان، مسائلی که مایحتاج ملت است و کشور است در میان بگذارند و با هم مشورت کنند. مباحثه کنند فقط آن چیزهایی که مربوط به ملت است و به اسلام.
مجلس شورای اسلامی که شما آقایان وکیل هستید از طرف ملت برای خدمت در آن بنگاه، باید آنکه دلخواه ملت است در آنجا طرح بشود. و آنچه دلخواه اسلام است بحث و مشورت بشود. و به ترتیبی که مقرر است تصویب بشود و همه چیزش اسلامی باشد.
اغراض شخصیه را باید همه ما کنار بگذاریم. فرضاً که من با شما خدای نخواسته، یک حساب و خرده دارم، این در مجلس نباید، در مجلسی که مجلس اسلامی است نباید این خرده حساب‌ها را آنجا به آن رسید. مجلس شورای اسلامی در یک محفظه سربسته نیست که اگر خدای نخواسته انحرافی در آن پیدا شد‌‌ همان اجزای خود مجلس بفه‌مند، این سرباز است و رادیو و تلویزیون این را منتشر می‌کند، همه ایران می‌بینند و می‌شنوند، و خارج از ایران هم تا آنجایی که موج این‌ها می‌رود، آن‌ها هم می‌شنوند و می‌فه‌مند که چه شده است. اگر بنا باشد که خدای نخواسته از اول صف آرایی بشود برای جنگ اعصاب، و آن مجالسی که درزمان طاغوت بود، آن مجالس، باز محتوایش تکرار بشود، این‌ مجلس اسلامی نیست، و آقایان به وظیفه شرعی و الهی خودشان عمل نکرده‌اند. 
صحیفه امام، ج 12، ص: 345 

شما نماینده مردم هستید نه وکیل الدوله



امام راحل تاکید زیادی بر اسلامی شدن دانشگاه ها داشتند. امر اسلامی شدن را از دو جنبه می توان بررسی کرد یکی اسلامی شدن فرهنگ حاکم بر مجموعه دانشگاهیان و دوم اسلامی شدن علوم.
در مورد اول یعنی اسلامی شدن فرهنگ حاکم بر دانشگاهیان (یعنی اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه)  ایشان به حق تاکید دارند که: 
«دانشگاه­ها را در نظر بگیرید که اسلامی بشود و اگر دانشگاه­ها اسلامی بشود مسائل ما در آتیه هم حل است» (64/6/13) 
دانشگاه از منظر امام خمینی استقلال فرهنگی دانشگاهیان و پرهیز از روحیه پیروی، تقلید و گداصفتی از جمله تاکیدات مکرر ایشان می باشد جایی که می فرمایند
“مبادا اساتید و معلمینی که به وسیله ی معاشرت ها و مسافرت به جهان به اصطلاح متمدن، جوانان ما را که تازه از اسارت استعمار رهیده اند تحقیر و سرزنش نمایند و خدای ناکرده از پیشرفت و استعداد خارجی ها بت بتراشند و روحیه ی پیروی و تقلید و گداصفتی را در ضمیر جوانان تزریق نمایند و به جای این که گفته شود که دیگران کجا رفتند و ما کجا هستیم به هویت انسانی خود توجه کنند و روح توانایی و راه و رسم استقلال را زنده نگهدارند (67/4/29)
تاکید ایشان در مورد فرهنگ حاکم بر دانشگاه ها تا حدی است که در وصیت نامه الهی، سیاسی خود بعد از سطر ها سخن در خصوص دانشگاه ها و لزوم رسیدگی به فرهنگ حاکم در آن می فرمایند:
«و اما در دانشگاه نقشه آن است که جوانان را از فرهنگ و ادب و ارزشهای خودی منحرف کنند و به سوی شرق یا غرب بکشانند و دولتمردان را از بین اینان انتخاب و بر سرنوشت کشورها حکومت دهند تا به دست آنها هرچه می خواهند انجام دهند. اینان کشور را به غارتزدگی و غربزدگی بکشانند و قشرروحانی با انزوا و منفوریت و شکست قادر بر جلوگیری نباشد. و این بهترین راه است برای عقب نگهداشتن و غارت کردن کشورهای تحت سلطه ، زیرا برای ابرقدرتها بی زحمت و بی خرج و در جوامع ملی بی سر و صدا، هر چه هست به جیب آنان می ریزد.
پس اکنون که دانشگاهها و دانشسراها در دست اصلاح و پاکسازی است ، برهمه ما لازم است با متصدیان کمک کنیم و برای همیشه نگذاریم دانشگاهها به انحراف کشیده شود؛ و هر جا انحرافی به چشم خورد با اقدام سریع به رفع آن کوشیم . و این امر حیاتی باید در مرحله اول با دست پرتوان خود جوانان دانشگاهها و دانشسراها انجام گیرد که نجات دانشگاه از انحراف ، نجات کشور وملت است .
و اینجانب به همه نوجوانان و جوانان در مرحله اول ، و پدران و مادران ودوستان آنها در مرحله دوم ، و به دولتمردان و روشنفکران دلسوز برای کشور درمرحله بعد وصیت می کنم که در این امر مهم که کشورتان را از آسیب نگه می دارد، با جان و دل کوشش کنید و دانشگاهها را به نسل بعد بسپرید. و به همه نسلهای مسلسل توصیه می کنم که برای نجات خود و کشور عزیز و اسلام آدم ساز، دانشگاهها را از انحراف و غرب و شرق زدگی حفظ و پاسداری کنید و بااین عمل انسانی - اسلامی خود دست قدرتهای بزرگ را از کشور قطع و آنان راناامید نمایید. خدایتان پشتیبان و نگهدار باد. »
 تاکید بر اجتناب از غرب و شرق زدگی که در راستای شعار اصیل انقلاب که همان نه شرقی، نه غربی است بار ها و بار ها در سخنان ایشان تکرار شده است در این تاکیدات که بخش دوم سخنان امام در خصوص اسلامی شدن دانشگاه ها را شامل می شود یک موضوع مورد سفارش است و آن اینکه نباید همه چیز را بصورت مستقیم وارد جامعه کرد و پیش از ترجمه نوشته های دانشمندان غرب و شرق باید ببینیم چقدر از آن با فرهنگ اصیل اسلامی، ایرانی ما سازگار است و چقدر سازگار نیست. به بیان ساده تر باید همه علوم وارداتی از فیلتری بگذرند و سپس به جامعه دانشگاهی وارد شوند 
«آن معنایی که از علوم دانشگاه­ها ما می­خواهیم و اسلام می­خواهد این است که تمام علوم طبیعی و غیرطبیعی مهار شود به علوم الهی و برگشت به توحید کند. هر علمی که در آن جنبه­ی اولوهیت باشد یعنی انسان طبیعت را که می­بیند خدا را در او ببیند، مسایل موجودات را که مشاهده می­کند خدا را در او ببیند. او که اسلام برای او آمده است برای برگرداندن تمام موجودات طبیعی به الهیت و تمام علوم طبیعی به علوم الهی و از دانشگاه­ها هم این معنی مطلوب است علوم طبیعی همه باید باشد. معالجات بدنی باید باشد لکن آن مرکز ثقل است که مرکز توحید است. اسلام طبیعت را مهار می­کند برای واقعیت و همه را به وحدت و توحید می­برد » (64/1/20)
ایشان بار ها تاکید دارند که جوانان و اساتید ایران اسلامی توان تولید علم را دارند و نیازی به تقلید کور کورانه از علم غرب وجود ندارد بلکه می توانیم با تکیه بر توان داخلی علم تولید کنیم در جایی تاکید می کنند
«مهمترین عامل در کسب خودکفایی و بازسازی توسعه مراکز علمی و تحقیقات و تمرکز و هدایت امکانات و تشویق کامل و همه جانبه مخترعین و مکتشفین و نیروهای متعهد و متخصصی است که شهامت مبارزه با جهل را دارند و از لاک نگرش انحصاری علم به شرق و غرب به در آمده و نشان دادند که می­توانند کشور را روی پای خودشان نگهدارند » (67/7/11)
 اگر بخواهیم توصیه های ایشان را در مورد دانشگاه ها و فرهنگ حاکم بر آنها مورد بررسی قرار دهیم شاید بتوان آن را در این دو سرفصل خلاصه کرد
1) اسلامی شدن فضای حاکم بر دانشگاه ها 
2) بومی سازی و اسلامی سازی علوم و دانش موجود در دانشگاهها پیش از ارائه آنها به دانشجویان.
به امید روزی که شاهد تحقق یافتن این دو توصیه ایشان در جامعه دانشگاهی خود باشیم 



 شاید اگر بخواهیم ریشه های دلزدگی مردم از رژیم سابق و تمایل ایشان به تاسیس حکومتی جدید را مورد بررسی قرار دهیم؛ اولین و مهمترین عامل را عدم تطابق فرهنگ دیکته شده در زمان رژیم سابق با گرایشات مذهبی مردم بیابیم فرهنگ یکی از دغدغه های همیشگی رهبر انقلاب (امام خیمنی بود) که در بسیاری از سخنرانی های ایشان نشانه هایی از آن را می توان یافت. اوج تاکید ایشان در این خصوص را می توان در سخنرانی 61/11/22 ایشان یافت. در این سخنرانی ایشان ضمن تاکید بر اهمیت فرهنگ در یک جامعه به بیان تاثیر فرهنگ حاکم بر نسل آینده می پردازند و تصریح می کنند:  
فرهنگ از منظر امام خمینی 1«درباره فرهنگ هر چه گفته شود کم است. می­دانید و می­دانیم اگر انحرافی در فرهنگ یک رژیم پیدا شود و همه ارگان­ها و مقامات آن رژیم در صراط مستقیم انسانی و الهی پایبند باشند و بر استقلال و آزادی ملت از قیود شیطان عقیده داشته باشند و آن را تعقیب کنند و ملت نیز به تعبیت از اسلام و خواسته­های ارزنده آن پایبند باشند دیری نخواهد کشید که انحراف فرهنگی بر همه غلبه کند و همه را خواهی نخواهی به انحراف کشاند ونسل آتیه را آن چنان کند که انحراف بصورت زیبا و مستقیم را راه نجات بداند و اسلام انحرافی را به جای اسلام حقیقی بپذیرد و بر سر خود و کشور آن آورد که در طول ستم­شاهی و خصوصاً پنجاه سال سیاه بر سر کشور آمد.»
امام راحل در حوزه فرهنگ اندیشه مشخصی دارند و آن تکیه بر فرهنگ ناب اسلامی است و در این خصوص می فرمایند
«باید مدت­ها زحمت کشید و باور کنیم که خودمان دارای یک فرهنگ بزرگ انسانی با ارزش­های اسلامی هستیم» (صحیفه­ی نور جلد 162 صفحه 18)
اما باید دقت داشت که ایشان هیچ گاه با تجدد و نماد های مدرنیسم مخالفت نکرده اند بلکه در اولین روزهای انقلاب در پاسخ به عده ای از متحجرین و در پاسخ به شایعاتی مبنی بر تحریم سینما از سوی مراجع دینی فرمودند: «ما کی با تجدد مخالفت کرده ایم؟ سینما یکی از مظاهر تمدن است که باید در خدمت مردم و تربیت آنها باشد. ما با فساد مخالفیم نه با سینما» (امام خمینی، وصیت‌نامه، انتشارات آستان قدس رضوی) 
شاید اگر بخواهیم اندیشه ایشان در حوزه فرهنگ را در یک جمله خلاصه کنیم باید بگویید دیدگاه وی همواره بر جهت خاص حفظ و کسب استقلال فرهنگی استوار بوده است. از نگاه امام غرب‌ستیزی فرهنگی در کنار تحول فرهنگی در چارچوب فرهنگ اسلامی باید به استقلال فرهنگی بیانجامد یعنی اشکالی ندارد که نگاهی به فرهنگ غرب داشته باشیم اما باید دقت کنیم که دوچار وابستگی فرهنگی نشویم و استقلال فرهنگی خود را همواره حفظ کنیم.
انشا الله در پست بعد به بررسی فرهنگ در دانشگاه ها از منظر امام خمینی خواهم پرداخت



لَوْلَا إِذْ سَمِعْتُمُوهُ ظَنَّ الْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بِأَنفُسِهِمْ خَیْرًا وَقَالُوا هَذَا إِفْکٌ مُّبِینٌ ... 
چرا وقتی که آن را شنیدید، مردان مؤمن و زنان مؤمن درباره خودهاشان گمان خوب نبردند و نگفتند: این دروغی آشکار است؟

نمی دونستم بنویسم یا نه؟ اصلا چه فایده ای دارد نوشتن؟ دردی را دوا می کند یا این هم می شود برگی از نوشته های هیچگاه خوانده نشده؟ اما نهایتا تصمیم گرفتم به حرف دلم اعتماد کنم و بنویسم ...
آقای  جمشیدی عزیز:
شاید آشناییم با شما به اجرای برنامه صبح گاهیتان برگردد اما آنجه شما را در دل من جا داد اجرای زیبای شما در دل سحر های ماه رحمت الهی بود. سحر هایی که آنقدر زیبا از معارف دین می گفتید که به زحمت بغضم را جلوی خانواده کنترل می کردم. سحر هایی که با داستان های شما از علما رنگ  دیگری می گرفت. دلگویه هایتان که دلی برایمان باقی نگذاشته بود. می گویند 7 سال سحر هایمان را با شما تقسیم کرده بودیم، نمی دانم چند سال بود اما خیلی زیبا گذشت، خیلی زیبا تر از سحر های این روز ها، این روز ها که دیگر فرزاد عزیزمان نیست تا برایمان با ادبیاتی زیبا و دلنشین از خوبان بگوید، از آسمانی ها، یادم می آید می گفتی تمام ماه رمضان شب زنده داری می کنی تا بتوانی خوب اجرا کنی، خوب انتقال دهی معارفی را که آموخته بودی در کلاس عشق. و چقدر در این سحر ها جای توو خالی است در منزل ما وو چه کسالت بار شده این صدا و سیما که هنرش نخبه کشی است. راستش را بخواهی سیما این روز ها برایمان شبیه یک ساعت است، دیده ای که آن بالا سمت راست می نویسد چند دقیقه مانده تا اذان صبح؛ برایم این سحر ها تلویزیون شبیه یک کرنومت شده که فقط قرار است هشدار دهد کی اذان می شود. 
البته واقعا نمی دانم چه شد که این روز ها برایت رقم خورد، حق بود یا نا حق، شرعی بود یا نا شرعی اما در جامعه امروزی ما عادی شده تهمت، عادی شده شایعه و داغ است بازار ترویج شایعات. انگار هر کسی بیشتر شایعه می داند بیشتر مطلع است و هر کس جانب احتیاط را نگه می دارد انگار بی سواد است. راستی دقت کرده ای که فلان مجرم که چند هزار میلیارد تومان را به راحتی آب خوردن اینطرف و آن طرف می کند وقتی می خواهند در موردش صحت کنند او را الف. ب یا جیم. کاف می نامند؟ نمی دانم چه شد که این اتهام تو اینقدر یک دفعه توی فضای رسانه ها پیچید؟! واقعا برایم مشکوک است. واقعا ... 
واقعا از پشت پرده ها بی خبرم اما یک چیز را خوب می دانم و آن اینکه حتی اگر جرمی هم ثابت شده باشد حق نداشتند اینطور با آبروی یک مسلمان بازی کنند.
بگذریم نمی خواهم اطاله کلام کنم شاید مطالعه نامه خداحافظیت برای حق خواهان کافی باشد و شاید  آینده خیلی چیز ها را مشخص کند اما بدان که این سحر ها دلمان بیش از پیش برایت تنگ می شود ... خیلی تنگ ... 

ارادت مند شما یک مسلمان



دیشب افطار مهمان یکی از اقوام بودیم بعد از افطار به پیشنهاد صاحب خانه عازم مسجد شدیم من به اتفاق پسر صاحب خانه (امیر حسین) که حدود 10 سال داشت جلوتر از درب حیاط خارج شدیم. در این هنگام بود که امیر حسین به من گفت که این مهتابی را که می بینی من بعد از ظهر شکستم و خوردش کردم.  برایم زیاد مهم نبود و اعتنا نکردم. اما وقتی پدر امیر حسین یعنی میزبان از درب خارج شد مهتابی توجه اش را جلب کرد و از او سوال کرد که آیا تو آن را شکستی؟ من که نمی خواستم امیر حسین مورد پرخاش قرار بگیرد سریع گفتم قبل از اینکه ما بیاییم بیرون شکسته شده بود (راست گفتم چون امیر حسین آن را بعد از ظهر شکسته بود) اما اتفاقی جالب افتاد و آن اینکه امیر حسین بلافاصله گفت "بله بابا من شکستم ببخشید" 
 برایم جالب بود این همه صداقت که نمی دانم نشان از تربیت صحیح بود، نشان از صافی و صداقت کودکانه یا ... اما هر چه که بود از دیشب تا الان فکرم را مشغول کرده که من چقدر صادقانه برخورد می کنم؟ آیا حاضرم سختی تنبیه را بپذیرم اما دروغ نگویم؟ آیا حاضرم منافعم را از دست بدهم اما همیشه راست بگویم؟
احساس می کنم خیلی فاصله هست تا مسلمان واقعی شدن. ای کاش این روز ها و این شب ها طوری بشویم که باید ... دوستی می گفت مگر نه که ما میهمان خداییم پس ای کاش حداقل در این ماه حرمت میزبان را رعایت کنیم ... ای کاش 



بعد از جنگ بود که عده ای تکنوکرات به قدرت رسیدند که تمام توجهشان به توسعه صنعت بود آن هم به هر قیمتی که شده؛ حتی اگر مردم مستضعف زیر چرخ دنده های آن له شوند. لیدر این جریان کسی نبود جز آقای هاشمی که با استفاده از نفوذ بالای خود توانست در مدتی اندک بسیاری از لایه های مدیریتی کشور (از شهر داری ها تا وزارت خانه ها) را از کارگزارانی ها پر کرده و برای 8 سال با  این تفکر در کشور حکومت کنند. تورم بالا (حدود 50 درصد)، افزایش فاصله طبقاتی، ایجاد طبقه اشرافی و خفقان شدید سیاسی سبب شد که مردم از حزب کارگزاران خسته شوند. در این زمان بود که عده ای از نزدیکان آقای هاشمی تصمیم گرفتند با شعار آزادی و با تخریب مستقیم آقای هاشمی بر موج تنفر مردم از تفکر تکنوکراسی سوار شده و با ترویج تفکر لیبرال سعی نمایند به مردم ثابت کنند حرف جدیدی دارند برای گفتن. بسیاری از مردم که از تکنوکراسی به تنگنا آمده بودند به این تفکر که ظاهری فریبنده داشت اعتماد کردند همان مافیای قدرت و ثروت توانست با استفاده از این تفکر برای 8 سال دیگر بر کشور حاکم شود. تفکری که مبانیش را باید در آموزه های غربی جستجو کرد و امثال سروش، حجاریان، موسوی خوئینی ها و ... ایدئولوگ که نه بلندگوی ایدئولوگ های غربی این جریان نامید. اما اصلاحات نیز نتوانست عمر زیادی داشته باشد و به زودی و تنها ظرف مدت 6 سال جبهه مردمی خود را از دست داد. نخستین پالس های عدم اعتماد مردم به این جبهه را می توان در انتخابات مجلس هفتم یافت که با تغییری یکباره جریان فکری حاکم بر مجلس اصلاحات که اکثریت مجلس ششم بود به اقلیت تبدیل گردید. شاید بتوان علت اضمحلال این جریان فکری را بتوان ریشه های غربی آن نامید که با فرهنگ حاکم بر جامعه ما بسیار فاصله داشت البته متاسفانه افراد بسیاری در این جریان حضور داشتند که تعهدی به مصالح کشور نداشته و با فروش اطلاعات و امنیت کشور به بهای اندک موجب ایجاد اختلالات زیادی در اداره کشور گردیدند که یکی از خیانت های این جریان موضوع هسته ای بود که متاسفانه در این دوره با لو رفتن اطلاعات مربوط به آن توسط برخی از افراد رده بالای این جریان اختلالی را در امنیت کشور ایجاد کرد که هنوز هم ملعبه دست برخی از دشمنان ملت ماست. اما این یک نکته در خصوص سقوظ کامل جریان اصلاحات قابل تامل است. و آن نکته قرار گیری افراد گوناگون با سلایق بسیار متنوع و بعضا متناقض در این جریان است. به گونه ای که برخی افرادی در این جریان حضور دارند که اصلا به مبانی جمهوری اسلامی اعتقادی ندارند و تمام تلاششان بر براندازی نظم بود که مصداقش را می توان در انتخابات 88 و فتنه بعد از آن رؤیت کرد که مسبب اصلی این اتفاقات کسانی بودند که خود را اصلاح طلب می نامیدند. و در طرف مقابل کسانی که خود را مطیع ولی فقیه دانسته و به تمامی مبانی جمهوری اسلامی معتقدند. در این جریان می توان آقای هاشمی را رؤیت کرد که در دوران حکومتش در دولت جریان بسیار بسته سیاسی و خفقان را خوب می دانست و در سوی دیگر کسانی که طرح اصلاح قانون مطبوعات را به مجلس بردند که آنقدر باز بود که به تعبیر مقام معظم رهبری می توانست زمینه نفوذ دشمنان را در کشور فراهم آورد. و این شد که این جریان نتوانست حیات خود را به عنوان یک تفکر مستقل حفظ نماید. و کار به جایی رسید که آقای خاتمی در انتخابات اخیر ریاست جمهوری عملا جریان اصلاح طلبی را به پای آقای هاشمی قربانی کرد و نماینده اصلاح طلبان که کسی جر آقای عارف نبود را مجبور به کناره گیری نمود. تا حداقل مانع از روی کار آمدن تفکر اصول گرایی شده و حدود 3 تا 5 میلیون رای آقای عارف را به آقای روحانی منتقل نماید که از یک سو در در گرو آقای هاشمی دارد و از سوی دیگر همراه آقای خاتمی بوده و هست.

انتخابات مجلس در سال 1390 بود که به دوستانم عرض کردم دوره اصول گرایی تمام شده و باید حرف تازه ای برای مردم داشت. از این جمله من تعجب نکنید واقعا دوره اصول گرایی به سر آمده. چرا خوب واضح است زیرا کسان زیادی با تفکرات بعضا متناقض زیر لوای اصول گرای جمع شده اند و این همان بلایی است که بر سر اصلاحات آمد. البته مثال های زیادی از این تکثر افکار در جبهه اصول گرایی دارم که آوردن آنها هم باعث اطاله کلام شده هم ضرورتی ندارد. اما آنچه باید به دلسوران این جریان فکری تذکر بدهم آن است که مردم نیاز دارند حرفی جدید بشنوند و فردی جدید را در حوزه مدیریت کلان کشور مشاهده کنند. و اگر نتوانید این حرف جدید را ارائه دهید مطمئن باشید روزی مجبور می شوید اصول گرایی را نیز به پای آقای .... قربانی کنید همانظور که اصلاحات قربانی شد. باید تفکری جدید یا بهتر بگویم بیان جدیدی از تفکر ناب انقلاب اسلامی را در قالب جبهه ای جدید رونمایی کنید تا ضمن برائت جستن از نان به نرخ روز خورها با این کلام جدید بتوانید اعتماد مردم را به خود جلب نمایید. و بقول شاعر که می فرماید:

هین سخن تازه بگو تا دوجهان تازه شود



مشق انتظار جامع ترین نرم افزار مهدوی

 لزوم ارائه نرم افزاری جامع و کامل در حوزه مباحث مهدویت و نیز استقبال گسترده دوستداران امام زمان مشق انتظار نرم افزار جامع مباحث مهدوی «عجل الله فرجه» از نرم افزار های   شمیم انتظار 1    در سال  1383 و   شمیم انتظار 2    در سال    1388 ما را بر آن داشت که با بهره گیری از نظرات کارشناسان خبره، خصوصا  اساتید مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم، نرم افزار «مشق انتظار» را تولید نموده تا راه برای آشنایی هرچه بیشتر دوستداران حضرت با معارف خالص و ناب مهدوی هموار تر گردد.

با توجه به حساسیت موضوع و تحریفات و انحرافات موجود در سطح جامعه و تاکید مـــقــام مــعظم رهــــبری بر لزوم پرداختن به مباحث مهدوی با دیدگاهی علمی و بدور از انحرافات؛ در تمامی مراحل تولید نرم افزار مشق انتظار سعی بر آن بوده تا با رویکردی علمی، موشکافانه و بدور از هر گونه تحریف و انحراف معارف ناب مهدوی جمع آوری شده و در قالب دو بخش دوستان مهدویت و دشمنان مهدویت ارائه گردد.

در واقع این نرم افزار یک بک جامع از مباحث مهدویت است که می تواند پاسخ گوی بخش عمده نیاز های یک خانواده در حوزه مباحث مهدویت باشد از ویژگی های این نرم افزار می توان به فلیم محور بود آن است و در مجموع در حدود 2400 دقیقه فیلم آموزشی، 900 دقیقه مستند در آن گردآوری شده است.

دوره های آموزشی
پرسش و پاسخ مهدوی
کودکان و امام زمان
نغمه های مهدوی
هدایای نرم افزار
مدعیان دروغین
صهیونیسم شناسی
بردگان ابلیس
سینمای آخر الزمان
بازی ها علیه مهدویت



نزدیک انتخابات که می شود همه بدنبال این هستند که چه کسی اصلح است و باید با چه میار هایی اصلح را یافت 
دفتر مقام معظم رهبری در تصمیمی جالب نسبت به جمع آوری سخنان ایشان در چند سال گذشته پیرامون انتخابات و مسائل مرتبط  اقدام نموده است بخشی از این کتابچه مربوط می شود به معیار های انتخاب اصلح که در لینک زیر می توانید این بخش را که آماده چاپ است دانلود نمایید

لینک دانلود (حجم 1.2 گیگابایت)



روزگاری در میان ماه و مهر
در میان دام و دانه و سپهر
در میان عاشقان و عشق ها
در میان لاله ها و یاس ها
در میان باغ گلهای بهار
در میان عاشقان بی قرار 
در میان فتنه و غوغای دون
در میان موج دریا های خون
در میان دردهای بی دوا
در میان ناله های بی صدا
در میان جهل و گمراهی و فقر
در میان بی قراری ها و صبر
ناگهان می خانه دق الباب شد
همچو خم می دلش بی تاب شد
 در جهان شور و ترنم شد عیان
رود های رحمت حق شد روان
داد مژده پیک گلبانگ سحر
کِاِی محمد آمده شب ها بسر
زد شکوفه یاس درگاه خدا
داد میوه نخل زیبای ولا
حاصل دین و نبوت شد عیان
فاتح علم و فصاحت شد عیان
کودکی چون ماه و مهر یاس بود
مادر فخر علی عباس بود
دردها یکباره درمان شد بدو
ناله ها یکباره سامان شد بدو
آری آمد علت زبایی این دو جهان
آری آمد فاطمه فخر زمین و آسمان



 

مستندی است زبان عربی در مورد تحولات سوریه و علت مورد حمله قرار گرفتن سوریه

 

دانلود نسخه کامل باکیفیت متوسط ازیوتیوب(92مگ)

دانلود نسخه کامل با کیفیت خوب(387 مگ)

 

کارگردان : محسن فینی زاده دانلود نسخه کامل با کیفیت پایین از آپارات (58 مگ)  دانلود نسخه کامل باکیفیت متوسط ازیوتیوب(92مگ)  دانلود نسخه کامل با کیفیت خوب(387 مگ)  مستندی است زبان عربی در مورد تحولات سوریه و علت مورد حمله قرار گرفتن سوریه   کارگردان : محسن فینی زاده نویسنده: کاوه نوری گوینده:مرتضی رواس ترجمه:ابراهیم شربو تدوین: سجاد میرزایی   شخصیتها و کارشناسان: دکتر حسن عباسی دکتر صفدری دکتر حامد حسن سفیر سوریه دکتر عفیف حیدر دکتر صادق الحسینی مسئول شبکه المیادین در تهران    طرح کلی داستان مستند:  مستند "چرا سوریه...؟" سعی در بررسی یک سوال به عنوان سوال اساسی مستند دارد که در ضمن آن به مرور اجمالی به تاریخ سیاسی و مقاومتی سوریه و خط مقاومت و نیز حوادث اخیر منطقه به شکل بیداری اسلامی و تفاوت آن با تحولات سوریه می پردازد  مسیر کلی مستند با مخاطب هدف:  اولاًجامعه دانشگاهی جهان اسلام  دوماً جامعه کشور های خط مقاومت(ایران، عراق، سوریه، لبنان)  کشورهایی مانند ایران، عراق، سوریه، لبنان که از سال 2006 درگیر حوادثی شدند که جنس آنها اگرچه به ظاهر مختلف بوده اما همه آنها یک هدف را دنبال می کردند که مشخص شدن این هدف پاسخی خواهد بود به سوال آغازین مستند.  سیری که مخاطب این مستند خواه دانشجو باشد و یاد مردم عادی با آن مواجه خواهد بود حرکت احساسات به سوی منطق و در کنار این امر پاسخگویی به اتهاماتی است که در چند ماه اخیر متوجه سوریه و به شکل غیر مستقیم متوجه کشورهای حامی مقاومت شده است.  مقصد نهایی مستند تدوین دقیق جایگاه مقاومت و ایجاد همبستگی معنوی میان ملت های حامی مقاومت است.  نگاه به تحولات با شیوه حادثه محور و با بررسی بی طرفانه شروع و با استفاده از منابع موثق برای مخاطب سعی در پاسخ دادن به سوالاتی دارد که در شروع داستان به صورت غیر مستقیم در ذهن مخاطب شکل گرفته، سوالاتی از قبیل نفع امریکا، اسرائیل، غرب و حتی ترکیه از تحولات اخیر سوریه و یا نگاه داخلی سوریه به این تحولات و.....  سعی سازندگان این مستند بر این است مخاطب به هیچ عنوان احساس تلقین و یا اغناء تفکرات سازنده را نداشته باشد.  در ضمن از نظر تاریخی مورادی بلندی های جولان، حزب الله  و حمایت های سوریه از مقاومت، حافظ و بشار اسد و... با استناد به منابع تاریخی موثق بررسی اجمالی می شود.  یکی دیگر از مواردی که بایستی در این مستند لحاظ شود و مورد توجه سازندگان آن است بیان دقیق منتقد و مخالف و تفاوت های این دو با هم است، تا مخاطب توان تمیز بین این دو را داشته باشد.  از آنجا که مخاطب ما طیف گسترده عامه مردم هم خواهد بود سعی برآن است در انتخاب منابع به منابع مردمی و مصاحبه ها با مردم و خانواده های قربانیان توجه ویژه ای بشود  ------------------   Download full version low quality of the cinematography (58 MB)  Medium Quality download full version of youtube (92 MB)  Download full version with good quality (387 MB)  Arabic documentary about the developments in Syria and the Syrian attack  Directed by M. Finney born The author: Kawa light Speaker: M. RAVASI Translation: Abraham Shrbv EDIT: S. Mirzaei   Personalities and experts: Doctor Hassan Abbasi Doctor SAFDARI Syrian Ambassador Hamid Hassan doctor Doctor Afif H Doctor Sadeq Al-Husseini responsible Almyadyn network in Tehran    Documenting the story outline:  Documentary "Why Syria?"  Documented in the general direction of the target audience:  Avlajamh academic world  Secondly, the strength of the countries (Iran, Iraq, Syria, Lebanon)  Countries such as Iran, Iraq, Syria, Lebanon, the events of 2006 were involved in the sex, though they appear to be different but they all have a purpose that will determine the answer to the first question authority.    Developing accurate documentation of the final destination position and strength of spiritual solidarity among nations supporting the resistance.   Looking at the recent developments in Syria and Turkey, the West and even to the developments inside Syria .....  Tried to contact the makers of this documentary is to inculcate any sense or not constructive thoughts Aghna’.  Moreover, historical cases of the Golan Heights, Syria"s support for Hezbollah and the Resistance, Hafez al-Assad and ... According to reliable historical sources are briefly reviewed.  Another aspect that should be considered in the development of this document is accurate and opposition differentiates the two is critical to distinguish between the audience can be.  Because of our broad public audience will also be tried in the selection of public sources and interviews with the victims and their families, special attention should be  -----------------------   تحمیل کامل جودة منخفضة نسخة من التصویر السینمائی (58 MB)  جودة متوسطة تحمیل النسخة الکاملة من یوتیوب (92 MB)  تحمیل النسخة الکاملة مع نوعیة جیدة (387 MB)  وثائقی عربی عن التطورات فی سوریا وهجوم سوری  إخراج : محسن فینی زاده عن الکاتب: کاوه نوری المتحدث: مرتضی رواس ترجمة: إبراهیم شربو تحریر: سجاد میرزایی     الشخصیات والخبراء: حسن عباسی صفدری السفیر السوری حامد حسن عفیف حیدر  صادق الحسینی شبکة المیداین المسؤولة فی طهران    توثیق مخطط القصة:  وثائقی "لماذا سوریا؟"  وثقت فی الاتجاه العام للجمهور المستهدف:  Avlajamh الأکادیمیة العالم  ثانیا، إن قوة من الدول (إیران، العراق، سوریا، لبنان)      تطویر التوثیق الدقیق للموقف المقصد النهائی وقوة التضامن الروحی بین الأمم دعم المقاومة.  وعند النظر إلى التطورات الأخیرة فی سوریا وترکیا والغرب وحتى مع التطورات داخل سوریا .....  حاولت الاتصال صناع هذا الفیلم الوثائقی هو لغرس أی معنى أو غیر بناء الأفکار Aghna ".  وعلاوة على ذلک، الحالات التاریخیة من مرتفعات الجولان، دعم سوریا لحزب الله والمقاومة، حافظ الأسد و... ووفقا لمصادر تاریخیة موثوقة یتم مراجعة فترة وجیزة.    لأن لدینا جمهور شعبی واسع وسیحاکم ایضا فی اختیار من مصادر عامة ومقابلات مع الضحایا وأسرهم، وینبغی أن یکون اهتماما خاصا
نویسنده: کاوه نوری 
گوینده:مرتضی رواس 
ترجمه:ابراهیم شربو 
تدوین: سجاد میرزایی


شخصیتها و کارشناسان: 
دکتر حسن عباسی
دکتر صفدری
دکتر حامد حسن سفیر سوریه 
دکتر عفیف حیدر
دکتر صادق الحسینی مسئول شبکه المیادین در تهران

توضیحات تکمیلی در مورد مستند ... 



<   <<   6   7   8   9   10   >>   >