سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کلام اول سلام

بخش های وبلاگ

مطالب خواندنی

.:: کپی برداری از مطالب این سایت تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد ::. 

روال بررسی صلاحیت ها به این صورت است که ابتدا رئیس جمهور یا نماینده او به معرفی کابینه پیشنهاد می پردازد و بعد از آن نمایندگانی در موافقت و مخالفت با کابینه سخن می گویند. تا اینجای کار مشکلی نیست اما در پایان رئیس جمهور یا فردی که او تعیین می کند (نماینده دولت) می تواند به پاسخ گویی به سوالات مخالفین بپردازد. و نکته جالب توجه جلسه امروز (برای بررسی کلیات کابینه پیشنهادی دولت یازدهم) این بود که تقریبا تمام صحبت پایانی نماینده دولت توسط نمایندگان مجلس انجام شد و این یعنی آنها از همین الان نماینده دولت هستند نه نماینده مردم 

یادش بخیر زمانی وکیل الدوله بودن چیز بدی بود

و شاید یاد آوری کلام پیر دیر امام خمینی (ره) در خصوص لزوم رعایت وکالت مردم و نه وکالت دولت برای برخی از نمایندگان مدعی خط امام لازم و ضروری باشد جایی که فرمودند:
مجلس شورای اسلامی مجلس مشورت است، مجلسی است که باید متفکرین، آقایان، مسائلی که مایحتاج ملت است و کشور است در میان بگذارند و با هم مشورت کنند. مباحثه کنند فقط آن چیزهایی که مربوط به ملت است و به اسلام.
مجلس شورای اسلامی که شما آقایان وکیل هستید از طرف ملت برای خدمت در آن بنگاه، باید آنکه دلخواه ملت است در آنجا طرح بشود. و آنچه دلخواه اسلام است بحث و مشورت بشود. و به ترتیبی که مقرر است تصویب بشود و همه چیزش اسلامی باشد.
اغراض شخصیه را باید همه ما کنار بگذاریم. فرضاً که من با شما خدای نخواسته، یک حساب و خرده دارم، این در مجلس نباید، در مجلسی که مجلس اسلامی است نباید این خرده حساب‌ها را آنجا به آن رسید. مجلس شورای اسلامی در یک محفظه سربسته نیست که اگر خدای نخواسته انحرافی در آن پیدا شد‌‌ همان اجزای خود مجلس بفه‌مند، این سرباز است و رادیو و تلویزیون این را منتشر می‌کند، همه ایران می‌بینند و می‌شنوند، و خارج از ایران هم تا آنجایی که موج این‌ها می‌رود، آن‌ها هم می‌شنوند و می‌فه‌مند که چه شده است. اگر بنا باشد که خدای نخواسته از اول صف آرایی بشود برای جنگ اعصاب، و آن مجالسی که درزمان طاغوت بود، آن مجالس، باز محتوایش تکرار بشود، این‌ مجلس اسلامی نیست، و آقایان به وظیفه شرعی و الهی خودشان عمل نکرده‌اند. 
صحیفه امام، ج 12، ص: 345 

شما نماینده مردم هستید نه وکیل الدوله