سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کلام اول سلام

بخش های وبلاگ

مطالب خواندنی

.:: کپی برداری از مطالب این سایت تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد ::. 

آموزش کوتاه مدت: به کتاب نگین آفرینشمنظور گسترش و تعمیق فرهنگ مهدویت در جامعه و پاسخ‌گویی به نیازهای فکری و اعتقادی آن و مقابله با شبهات و انحرافات؛ مباحث مهم مهدویت به صورت فشرده در دو مرحله مقدماتی و تکمیلی آموزش داده می‌شود آن چه که در این بخش از نظر شما می گذرد مرحله اول می باشد که در قالب 15 جلسه إرائه شده است که به سه صورت قابل پیگیری است. 
الف. حضوری:

در هر مکانی که حد اقل 30 نفر از حوزویان، دانشگاهیان، فرهنگیان و...آمادگی گذراندن دوره را داشته باشند با هماهنگی مرکز تخصصی مهدویت قم یا یکی از شعب بنیاد در استان ها استاد اعزام می شود و این دوره به صورت حضوری برگزار می گردد (مشاهده لیست شعب بنیاد)
تا کنون این دوره در بیش از 200 مرکز حوزوی، دانشگاهی، نظامی و... اجرا شده است و افراد زیادی آن را گذرانده‌اند. مرکز جهت برگزاری این دوره برای عموم علاقه مندان آمادگی دارد.
ب. مکاتبه‌ای:

علاقمندان می‌توانند با تماس و ثبت نام تقاضای خود را برای گذراندن این دوره اعلام نمایند تا جزوات و کتاب‌های آموزشی را به همراه نوار کاست یا CD دریافت نمایند.
ج. مجازی:

با توجه به گسترش فن آوری اطلاعات، مدرسه مجازی مهدویت در دو سطح راه‌اندازی شده است.
سطح اول: عمومی: شامل مباحث آموزشی کوتاه مدت؛
سطح دوم: نیمه تخصصی: شامل برخی از عناوین تخصصی مهدویت و پاسخ به شبهات؛
همچنین دوره‌های ویژه‌ای برای اقشار مختلف مانند: دانشجویان، اساتیدو.... برگزار می‌گردد. تا کنون ده ها هزار نفر در بخش کوتاه مدت ثبت نام کرده و آموزش دیده‌اند.
علاقه مندان جهت ثبت نام در دوره‌های آموزش مجازی می‌توانند به نشانی ذیل مراجعه کنند.

مدرسه مجازی
پاسخ به شبهات و سوالات

دانلود متن، فایل های صوتی و کتاب موبایل دوره  


سلام بر آقای خوبی ها ...
آقا دلم بریتان خیلی تنگ شده بود
گفتم دست به قلم ببرم و برایتان چند سطر نامه بنویسم
سید ما مولای ما دلمان تاب دوری از شما را ندارد هرچند قدمهایمان هم یارای ظهورتان نیست ...
آقا همه می گویند بیا اما هیچ کس حال حرکت به سمت شما را ندارد...
این العجل العجل ها بوی نامه های کوفیان را دارد ...
آقا از من می شنوید فعلا نیایید ...
زبانم لال اما اینجا کسی منتظر شما نیست ...
همه می گویند آقا بیاید تا رزقمان بهتر شود ...
تا مظلوم حقش را بگیرد ...
تا ظالم و ظلم نا بود شود ...
خوب خوبهایشان هم می گویند آقا بیاید تا راه آدم شدن را به ما بیاموزد ...
انگار هیچ کس دلش برای دیدن شما تنگ نشده ...
هیچ کس شما را به خاطر خودتان نمی خواهد ...
همه می خواهند شما بیایید تا از شما سود ببرند ...
آقای من، همه
هستی من ...
اگر کسی بگوید دلش برای خود شما تنگ شده خریداری ندارد ...
دیگر کسی به فکر متی ترانا و نراک نیست ...
آقا راستش را بخواهید همه رسم عاشقی را فراموش کرده اند ...
یادشان رفته که شما معشوقشان هستید و ایشان عاشق ...
عشقشان شده پول و پول و پول و ....
یادشان رفته که تنها حاجتشان شما هستید ... فقط شما ...
می رن اعتکاف، می رن زیارت، می رن حج، و فقط برای خودشان دعا می کنند
البته از حق نگذریم یه اللهم عجل لولیک الفرج هم از روی عادت می گویند آن هم به خاطر و جعلنا من خیر انصاره آخرش ...
بعضی هم این دعا را نردبان بالا رفتنشان کرده اند ...
یادشان رفته که در بهترین حالاتشان فقط و فقط باید تو را بخواهند آن هم نه به خاطر خودشان بلکه به خاطر معشوقشان ...
آری عزیز من ... حبیب من ... همه هستی من ...
سخت است فراغ شما بر ما ... اما نیا ... نیا که این مردم هزار رنگ دستشان به سمت آسمان بلند است و دلشان به سمت زمین ...

هر چند که خسته ایم از این حال نیا!
شرمنده! اگر ندارد اشکال نیا!
ما خط تمام نامه هامان کوفی است
آقای گلم زبان من لال نیا!

می خواستم ادامه بدهم بیشتر برایتان بنویسم اما دلم نیامد غصه های شما را زیاد تر این کنم ...
آقای من ... سید من ... مولای من ...
ای کاش می توانستم و لایق بودم که این جان نا قابلم را برای تان فدا می کردم ...
ای کاش چیزی داشتم که به پیشگاهتان هدیه می کردم ...
ای کاش چیزی بودم که بتوانم هدیه ای داشته باشم برایتان ...
نه! ... نه ... ای کاش اینقدر گناه نمی کردم که دل شما را بیازارم ...
شنیده ام که هفته ای یکی دوبار نامه اعمالم را برایتان می آورند ...
ای کاش لااقل می توانستم مایه‏ی لبخند شما را فراهم نمایم، نه مثل حالا که همیشه سبب حزن و اندوهتان هستم ...
آقای من ... ای کاش لااقل می توانستم گوشی شنوا باشم برای شنیدن درد دل های شما ...
شنیده ام جدتان امیر المومنین پس از محبوبه اش زهرای مرضیه (علیهما سلام الله) درد دلش را برای چاه های مدینه نجوا می کرد ...
شما درد دل هایتان را برای کدام چاه نجوا می کنید ... ؟!
آقای من آنقدر مشتاقم به تکلم با شما که دلم نمی آید این مرقومه را تمام کنم اما چه کنم ... چه کنم که باید گذاشت  گذشت ...
آقا خدا صبرتان بدهد با این یارانی که قرار بود روشنی دیدگانتان باشند اما ...
خدا صبرتان دهد در مصیبت جدتان ابی عبدالله و مادرتان زهرای مرضیه و اجداد مطهرتان
(علیهم السلام)
مرا ببخشید اگر زیاده گویی کردم ... آخر خیلی دلم برایتان تنگ است ... خیلی ...
اجازه بدهید این دل نوشته که به رنگ خون دل نگاشته شده را با این شعر به پایان ببرم ...

با همه بار گناهم آقاجون دوست دارم
با همین روی سیاهم آقا جون دوست دارم
ناله و آه دلم اگر که بی اثر شده
با همین ناله و آهم آقا جون دوست دارم
پای عشقت که میاد وسط گناه یادم میره
کم میشه بار گناهم آقا جون دوست دارم

منتظر و دوستدار شما
بنده ای از بندگان خدا

نمایش  تصویر در وضیعت عادی



یکی از پر فضیلت ترین عبادات و نماز های وارد شده برای تقرب به خداوند نماز شب می باشد و آیات و روایات فراوان در مورد این عبادت نورانی به ما رسیده بگونه ای که رسول خدا (صلی الله علیه و آله) می فرمایند:
دو رکعت نماز در دل شب پیش من از دنیا و آنچه در آن است محبوبتر است (بحارالانوار –ج87-ص148)
و نیز امام صادق علیه السلام می فرمایند:
نماز شب صورت را زیبا و خلق را نیکو و انسان را خوشبو می کند، رزق را زیاد و قرض را ادا می کند و اندوه را برطرف می سازد و چشم را جلا می دهد. (بحار ج 87 ص 153)
و باز هم پیامبر عطیم الشان اسلام علیه السلام می فرمایند:
مراتب نماز شبنماز شب وسیله ای است برای خوشنودی خدا و دوستی ملائکه، نماز شب سنت و روش پیامبران و نور معرفت و ریشه ایمان می باشد. بدن را آرامش می دهد و شیطان را خشمگین می کند سلاحی بر علیه دشمنان و وسیله ای است برای اجابت دعا و قبول شدن اعمال، روزی انسان را توسعه می دهد شفیع بین ملک الموت و نمازگزار می شود، چراغ و فرش قبر و جواب (دو فرشته) منکر و نکیر می باشد. در قبر تا قیامت مونس و زائر نمازگزار خواهد بود نماز بر سرش سایه می افکند، تاجی برسرش و لباسی بر بدنش می گردد، نور پیش رویش حائل بین او و آتش دوزخ خواهد بود، برای مؤمن حجتی است نزد خدا و وسیله سنگین شدن میزان اعمال و حکم عبور بر صراط و کلید بهشت می باشد زیرا نماز تکبیر است و حمد و ستایش و تسبیح و تمجید و تقدیس و تعظیم و قرائت و دعا و البته بهترین اعمال خواندن نماز در اول وقت آن است (بحار الأنوار ج 87 ص 161، خودسازی تهذیب و تزکیه، ابراهیم امینی ص 279)
و صدها و هزاران حدیث و روایت و داستانی در این باب وجود دارد و ما  قصد پرداختنم به انها را نداریم (برای اطلاع بیشتر می توایند به این صفحات + + + مراجعه نمایید)

اما بحث اصلی ما در مورد مراتب و کیفیت نماز شب است. کیفیت اصلی نماز شب را می توانید در این صفحه مطالعه کنید.
سوال اینجاست که آیا نماز شب فقط همین یک صورت را دارد؟ آیا قضیه صفر و 100 است یعنی یا باید نیمه شب بیدار شویم و 11 رکعت نمار بخوانیم یا بگونه آسان تری هم می توان در این قافله قرار گرفت؟
پاسخ سوال بلی است. می توانیم با راه های ساده تری خود را در زمره نماز شب خوانان قرار دهیم! (البته قطعا ثواب نماز شب کامل در زمان اصلی را نخواد داشت اما برای شروع خیلی هم خوب است) برای تشریح عرضم اجازه بدهید وارد قسمت اصلی یادداشت بشوم و مراتب نماز شب را با هم مرور کنیم (مطالب زیر نقل از قول یکی از اساتید اخلاق است)
نماز شب مراتب مختلفی دارد و در اصل عبادت خداوند است در شب هنگام
ساده ترین مرتبه نماز شب وضو گرفتن قبل خواب است که فکر می کنم بسیار ساده بوده و همه بتوانند به این مرتبه ازنماز شب دست بیابند.
اگر بخواهیم قدری در این مراتب بالا برویم می توانیم قبل از خواب یک رکعت نماز وتر (البته نه لزوما با قنوت طولانی بلکه با یکی دو دعای کوتاه مثل ربنا آتنا ... یا چند بار استغفار)
اگر باز هم خواستیم بالا تر برویم می توانیم قبل نماز وتر دو رکعت هم به نیت نماز شفع بخوانیم
اگر شد گاهی هم که سر حال هستیم قبل از اذان صبح از خواب بیدار شویم و این سه رکعت را بخوانیم بد نیست و آرام آرام تعداد روز هایی که نیمه شب بیدار می شویم را زیاد کنیم
گاهی هم آدم حال خوبی داره و می تونه 11 رکعت رو بخونه و چقدر خوب می شه که اگر این حال را پیدا کنیم
بعضی وقت ها هم دوست داریم قنوت نماز وترمان را طولانی کنیم.
اما همیشه یادمان باشد که اگر می خواهیم به جایی برسیم حتی یک شب هم نباید نمازمان ترک شود.
راستی می دانید که نماز شب را می توان نشسته یا حتی خوابیده هم خواند یا وقتی در راه هستی و حرکت می کنی (مراجعه کنید به اینجا)
خلاصه که خدا دنبال بهانه می گردد که راهی را باز کند که بندگانش با او قدری مناجات کنند و حرف بزنند تا راهی باز شود و ایشان لایق عطا شوند و آنها را به سعادت برساند
بنده را هم از دعای خیر خود محروم نسازید و دعا کنید که به گفته هایم عامل شوم
پیشنهاد می کنم لینک های زیر را نیز مطالعه کنید
کتاب : داستانهاى شیرین از نماز شب
چگونه برای نماز شب بیدار بشویم؟
گفتاری در مورد نماز شب



حجاب صدفی برای گوهردر ادامه سلسله یادداشت ها با موضوع حجاب صدفی برای گوهر به پس از بررسی تعریف حجاب، ابعاد آن و بیان علت محدود تر بودن خانم ها در حجاب ظاهری می خواهیم در مورد معیار یا معیارهای حجاب ظاهری قدری با هم صحبت کنیم. در حقیقت می خواهیم خطکشی را بیابیم که هر فردی خود به تنهایی با استفاده از آن خط کش بتواند تشخیص دهد که نوع پوششی که می خواهد انتخاب کند اسلامی است یا خیر.
بگذارید قدری به عقب تر برگردیم و نگاهی دیگر بار به تعریف حجاب بیاندازیم. در این تعریف عرض شد که

"حجاب یعنی پوششی که فرد را از طمع نا محرم مصون و محفوظ نگه دارد"

اگر به تعریف فوق نیک بنگریم خواهیم دید که این تعریف، یک تعریف عملیاتی است و می توان به آن به عنوان یک خط کش نگاه کرد. بدین معنی که وقتی فردی می خواهد لباسی برای خود تهیه کند باید به این بیاندیشد که " با پوشیدن این لباس توجه نامحرم را به خود جلب می کند یا خیر؟ "
مثلا وقتی آقایی می خواهد شلوار های عجیب و غریبی که متاسفانه افراد بدون توجه به ریشه و منشا آنها و صرفا به واسطه مد بودن تهیه می کنند و یا تیشرت های تقریبا بدون آستین بدن نما و یا همین مدل های اصلاح موی سر یا .... را برای خود برگزیند بیاندیشد و ببیند که آیا این کارها سبب جلب توجه نامحرمان می گردد یا خیر؟
و یا خانمی که می خواهد لباس های تنگ و بدن نما و یا با رنگ های تندی که از فاصله زیاد و  حتی از زیر چادر هم نمایان هستند را برای خود برگزیند بیاندیشد ببیند که ایا این پوشش وی را در معرض طمع نامحرمان قرار می دهد یا خیر؟
فرد بیاندیشد و ببیند در جامعه ای که پر شده است از گرگ هایی که به دنبال شکار طعمه می گردند (دخترانی که بدنبال شکار پسرانند و پسرانی که به دنبال شکار دخترانند) و چشم هایشان به همه سو می گردد و می تازد تا شکاری را بچنگ بیاورد؛ آیا این نوع لباسی که می خواهم بپوشم من را از خطر طمع این گرگ های ادم نما محفوظ نگه می دارد یا خیر؟
اگر به تعریف ارائه شده برای حجاب خوب دقت کنیم خواهیم دید که بهترین معیاری که می توان برای حجاب ظاهری ارائه داد این جمله است:

"بنگریم و ببینم که آیا این نوع لباس ما را از طمع نا محرم مصون و محفوظ می دارد؟"

البته همانطور که قبلا عرض شد (به اینجا مراجعه شود) حجاب در تمام ابعاد مخصوصا به لحاظ ظاهری برای خانم ها محدود تر آیا این پوشش اسلامی استاست و ایشان در انتخاب لباس و نوع پوششان باید دقت بیشتری بنمایند.
بگذارید یادداشت را با ذکر یک واقعه به اتمام برسانم. مدتی پیش با یکی از دوستانم که به تازگی متاهل شده صحبت می کردم که آیا چادر ملی می تواند حجاب خوبی باشد یا خیر؟ بحث های فراوانی شد و کلی برایش استدلال آوردم که چادر ملی پوشش خوبی نیست و اهدافش چنین است و چنان است. (اینجا مبسوط توضیح داده ام) اما اخر بحث دوستم جمله ای گفت که بسیار جای تامل دارد و آن این بود که "حرف هایت را قبول دارم اما چادر ملی خیلی قشنگه و به خانمم می اید " راستش را بخواهید دیگر از تاثیر گذاری کلامم در وی نا امید شده بودم وگر نه به او عرض می کردم که مشکل چادر ملی همینه که قشنگ و جذابه و به خیلی ها مخصوصا خانم های جوان هم می آید و به زیبایی آن ها می افزاید اما فراموش نکن که چادر قرار است پوشاننده زیبایی های او باشد و نه نمایش دهنده و افزاینده زیبایی ها ...
دلم برایش سوخت چون فراموش کرده بود که زیبایی های همسرش فقط مخصوص اوست نه برای همه آدم هایی کوچه و بازار ...
مطالبی را که می خواستم در مورد حجاب عرض کنم طی این پست ها عرض شد و منتظر مطالعه فرمایشات دوستان هستم و خوشحال می شود اگر نکته ای را مورد غفلت قرار داده ام به من تذکر داده شود
ضمنا مطالعه این چند تا لینک رو هم به دوستان توصیه می کنم + + + + +



سخنرانی ناب و بسیار زیبا از استاد شایسته اخلاق حضرت آیت الله جاودان در مورد تقوا و اثرات آن در زندگی
دانلود فایل صوتی (حجم 6.5 مگابایت)



در یادداشت های قبل از سلسله یادداشت ها با موضوع حجاب صدفی برای گوهر به بیان تعریفی جامع برای حجاب و پرداختیم و تعدادی از ابعاد آن را مرور کردیم و قول داده بودیم طی چند یادداشت به بررسی حجاب ظاهری بپردازیم.
در مورد حجاب ظاهری ابتدا یک سوال را مطرح می کنم و آن اینکه:

چرا این این نوع از حجاب بیشتر در مورد خانم ها مطرح می شود؟

انشا الله سعی می کنم با توجه مبانی روانشناسی دو پاسخ برای این سوال ارائه کنم.
خانم ها به لحاظ توجهشان به اطراف با یکدیگر یک تفاوت عمده دارند و آن اینکه توجه آقایان به اطرافشان دیداری است و خانم ها شنیداری. این یعنی آقایان برای ارتباط برقرار کردن با اطراف باید حجاب صدفی برای گوهربه شی مورد نظر نگاه کند برای اینکه بهتر متوجه این تفاوت بشوید کافیست با آقایی که در حال خواندن (مثلا روزنامه) است بگویید "می آیی امروز برویم منزل فلانی؟"در اکثر اوقات (استثنا هم دارد) با این صحنه مواجه می شوید که آقا سرش را بالا می آورد و می گوید "چی گفتی؟"اما خانم ها اینطور نیستند بلکه توجهشان شنیداری است و برای ارباط برقرار کردن با محیط اطراف کافیه به اتفاقات گوش بدهند برای همین است که یک خانم هم زمان می تواند ظرف بشوید، به تلفن پاسخ دهد و در عین حال فیلم تلویزیون را هم تماشا کند اما آقایان این مکان را ندارد چون فقط به یکی از آنها می توانند نگاه کنند.
حال با دانستن این مطلب پر واضح می شود که آقایان به دیدن صحنه ها بیش از خانم ها عکس العمل نشان می دهند چون توجهشان به اطراف دیداری است و این پر واضح است که خانم ها برای در امان ماندن از آقایان باید بیشتر جلوی این توجه را بگیرند و بین خود و آقایان مانعی ایجاد کنند که این مانع همان حجاب است.
اما از سوی دیگر در تمام افراد حسی وجود دارد که آن را حس خود نمایی می نامند و عبارت است از تمایل افراد برای نشان دادن خود (توانایی ها، ظاهر، معلومات و ... ) به دیگران که از آن با عنوان تمایل افراد برای دیده شدن نیز نام می برند برای اینکه بهتر این حس را درک کنیم بهتر است قدری به علت تمایل افراد برای انجام کار های خارق العاده که نتیجه اش می شود ثبت در کتاب رکورد های گینس که حتی گاهی امکان دارد به قیمت جان یک نفر تمام شود دقت کنیم و یا بسیاری از این نوع اعمال و رفتار ها که نتیجه ای جز در معرض دید افراد قرار گرفتن ندارد. اما در این باب یک نکته بسیار ضروری است و آن اینکه این حس در خانم ها بسیار، بسیار بیشتر از آقایان است (اطلاعات بیشتر در اینجا) حال به نظر شما راه کنترل این حس خود نمایی (در اینجا فقط جنبه نمایش ظاهر مد نظر است) در خانم ها چیزی غیر از پنهان کردن آن از دید نامحرمان است؟
در پایان چند روایت و حدیث زیبا تقدیم حضور دوستان
امام على علیه السّلام فرموده اند : پوشیده و محفوظ داشتن زن مایه آسایش بیشتر و دوام زیبایى اوست . غرر الحکم(5820)
رسول خدا (صلی الله علیه واله) فرمودند: هلاکت زنان امت من در دو چیز است: «[نمایان کردن]طلا و لباس نازک‌‌».( شیخ مفید، امالی).
از امام رضا علیه السلام نقل است:هر کس لباس بپوشد تا مباهات و جلوه گری کند خدا رحمتش را از او باز می دارد
و در آخر: یکی از اصحاب پیامبر می‌گوید روزی نشسته بودم و لباسم کنار رفت و ران پایم پیدا شد. پیامبر که در حال عبور بودند، به من گفتند: ران خود را بپوشان که جزء عورت است.( مسند احمد )
انشا الله در نوشتار بعدی به بیان معیار های حجاب کامل در آقایان و خانم ها خواهیم پرداخت.
امید که مرضی رضای حق تعالی قرار گیرد.

خوشنودی قلب امام زمان علیه السلام صلوات
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم



سمینار موفقیت دکتر شاهین فرهنگ
بعد از استقبال گسترده همراهان وبلاگ حامیان ولایت از سلسله جلسات سخنرانی دکتر شاهین فرهنگ پیرامون ازدواج موفق و خانواده موفق تصمیم گرفتم سمینار موفقیت ایشان با موضوع مثبت اندیشی، که در جمع فرهنگیان شهرستان کاشان انجام شده است را به حضور دوستان تقدیم کنم.
در این سمینار دکتر به چگونگی استفاده از ضمیر ناخود آگاه برای رسیدن به آرزو ها و آمال می پردازد.
به تشریح پاسخ یک سوال که سوالی که در ذهن همه افراد مطرح است: چگونه می توانیم انسان موفقی باشیم؟
امید است مورد استفاده شما قرار گیرد.
منتظر شنیدن خواندن نظرات موثر و خوب شما هستم
دانلود بخش اول (حجم 14.7 MB)
دانلود بخش دوم (حجم 15.4 MB)

مرتبط:
         
دوره ازدواج موفق دکتر شاهین فرهنگ
      
دوره خانواده موفق دکتر شاهین فرهنگ



با عرض تسلیت به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی (رحمت الله علیه ) شعری از شاعر توانای کشور آقای علی انسانی را به حضور شما مخاطب گرامی تقدیم می نمایم

آن شب که در آغوش مصلی بودی

خلقی به تو مجنون و تو لیلا بودی

بر گرد تو گشتند و طوافت کردند

چون کعبه عشق و آرزوها بودی

از روح نماز شب تو پیدا بود

کز بهر عروج خود مهیا بودی

معراج تو برد ملتی را با خود

خود نه – به خدا ، خدا سرا پا بودی

تنها نه همین داع دل امت شد

داغ دل هر لاله به صحرا بودی

مردم به جماران همه محو تو لیک

تو جای دگر محو تماشا بودی

فرماندهی کل قوا جزئی بود

عبد الله و فرمانده دل ها بودی



نماز عید سعید فطر در زمان حضور امام (علیه السلام) واجب است و باید به جماعت خوانده شود، ولی در زمان ما که امام(علیه السلام) غایب است مستحب می باشد و می توان آن را به جماعت یا فرادی خواند. در عید فطر مستحبّ است بعد از بلند شدن آفتاب افطار کند و زکات فطره را بدهد و بعد نماز عید را بجا آورد اما تا ظهر هم فرصت دارد که این نماز را اقامه نماید.

کیفیت نماز عید سعید فطر:
نماز عید فطر دو رکعت است، در رکعت اوّل بعد از خواندن حمد و سوره باید پنج تکبیر بگوید و بعد از هر تکبیر یک قنوت بخواند و بعد از قنوت پنجم تکبیر دیگری بگوید و به رکوع رود، بعد دو سجده به جا آورد و برخیزد و در رکعت دوم چهار تکبیر بگوید و بعد از هر تکبیر قنوت بخواند و تکبیر پنجم را بگوید و به رکوع رود و بعد از رکوع دو سجده به جا آورد و تشهّد بخواند و سلام گوید. در قنوت این نماز هر دعایی کافی است، ولی مناسب است این دعا را به قصد ثواب بخواند

اَللّهُمَّ اَهْلَ الْکِبْرِیاَّءِ وَالْعَظَمَهِ وَاَهْلَ الْجُودِ وَالْجَبَرُوتِ
خدایا ای اهل بزرگی و عظمت و ای شایسته بخشش و قدرت و سلطنت
وَاَهْلَ الْعَفْوِ وَالرَّحْمَهِ وَاَهْلَ التَّقْوی وَالْمَغْفِرَهِ
و ای شایسته عفو
و رحمت و ای شایسته تقوی و آمرزش
 اَسْئَلُکَ بِحَقِّ هذَا الْیَومِ الَّذی جَعَلْتَهُ لِلْمُسْلِمینَ عیداً وَلِمُحَمَّدٍ صَلَّی اللّهُ عَلَیْهِ وَ الِهِ
از تو خواهم به حق این روزی که قرارش دادی برای مسلمانان عید و برای محمد صلی الله علیه و آله
ذُخْراً [وَشَرَفاً] وَمَزِیْداً اَنْ تُصَلِّیَ عَلی مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ وَ
و درآوری مرا در هر خیری که درآوردی در آن خیر محمد و آل محمد را
اَنْ تُدْخِلَنی فی کُلِّ خَیْرٍاَدْخَلْتَ فیهِ مُحَمَّداً وَ الَ مُحَمَّدٍ
 ذخیره و شرف و فزونی مقام که درود فرستی بر محمد و آل محمد
وَاَنْ تُخْرِجَنی مِنْ کُلِّ سُوَّءٍ اَخْرَجْتَ مِنْهُ مُحَمَّداً وَ الَ مُحَمَّدٍ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلَیْهِمْ
و برونم آری از هر بدی و شری که برون آوردی از آن محمد و آل محمد را - که درودهای تو بر او و بر ایشان باد -
اَللّهُمَّ اِنّی اَسْئَلُکَ خَیْرَ ما سَئَلَکَ مِنْهُ عِبادُکَ الصّالِحُونَ
خدایا از تو خواهم بهترین چیزی را که درخواست کردند از تو بندگان شایسته ات
وَاَعُوذُ بِکَ مِمَّا اسْتَعاذَ مِنْهُ عِبادُکَ الْصّالِحُونَ
و پناه برم به تو از آنچه پناه بردند از آن بندگان شایسته ات

قنوت نماز عید سعید فطر (کلیک جهت در یافت کیفیت بالا)  قنوت نماز عید سعید فطر (کلیک جهت دریافت کیفیت بالا)
برای دریافت دعای با کیفیت بالاتر (سایز مناسب چاپ) روی تصاویر فوق کلیک کنید

مستحبّ است در نماز عید فطر امور زیر را به امید ثواب پروردگار رعایت کند:
قرائت نماز عید را بلند بخواند.
بعد از نماز دو خطبه بخواند مانند خطبه های نماز جمعه با این تفاوت که در نماز جمعه قبل از نماز و در نماز عید بعد از نماز خوانده می شود (و این خطبه در صورتی است که نماز را با جماعت بخواند).
در این نماز سوره مخصوص شرط نیست، ولی بهتر است در رکعت اوّل سوره «سَبِّحِ اسْمِ رَبِّک الاْعْلی» و در رکعت دوم سوره «وَ الشَّمْس» بخواند.
در روز عید فطر قبل از نماز عید با خرما افطار کند .
5ـ پیش از نماز عید غسل کند و دعاهایی که قبل از نماز و بعد از آن در کتب دعا آمده بخواند.
در نماز عید بر زمین سجده کند و در موقع گفتن تکبیرها دستها را بلند کند.

بعد از نماز مغرب و عشا در شب عید فطر و بعد از نماز صبح و ظهر و عصر روز عید و نیز بعد از نماز عید فطر این تکبیرها را بگوید: «اَللّهُ اَکبَرُ، اَللّهُ اَکبَرُ، لا إلهَ إلاّ اللّهُ وَ اَللّهُ اَکبَرُ، اللّهُ اَکبَرُ وَ لِلّهِ الْحَمْدُ، اَللّهُ اَکبَرُ عَلی ما هَدانا».



تا حالا شده یه بچه کوچولوی تپل موپل رو بدن بغلتون ...
اولین فکری که به ذهنتون می رسه اینه که لپشو بکنید یا گازش بگیرید یا اگه خیلی مهربون باشید تو بغلتون محکم فشارش بدید.
اون درد می کشه اما شما چون دوسش دارید این طوری باهاش رفتار می کنید.
اگر کسی هم بگه چیکار می کنید می گید بچه خودمه (خواهرخودمه، برادرخودمه یا ... )، دوسش دارم ... .
همینه قضیه رابطه ما با خدا اونجایی که در حدیث قدسی می فرماید:
مَن طلبنی وَجَدَنی / و مَن وَجَدَنی عَرَفَنی / و مَن عَرَفَنی اُحِبَنی / و مَن اُحِبَنی عَشَقَنی / و مَن عَشَقَنی عَشَقتَهُ / و مَن عَشَقتَهُ قَتَلتَهُ/ و مَن قَتَلتَهُ فَعَلَیَ دیَتَهُ / و مَن عَلَیَ دیَتَهُ و اَنا دیتَهُ
آن کس که مرا طلب کند، من را می یابد / و آن کس که مرا یافت، من را می شناسد / و آن کس که مرا شناخت، من را دوست می دارد / و آن کس که مرا دوست داشت، به من عشق می ورزد / و آن کس که به من عشق ورزید، من نیز به او عشق می ورزم / و آن کس که من به او عشق ورزیدم، او را می کشم / و آن کس را که من بکشم، خونبهای او بر من واجب است / و آن کس که خونبهایش بر من واجب شد، پس خود من خونبهای او می باشم. [الجواهر السنیه، ص 94 - بحارالانوار، ج 67، ص 25]
گاهی آدم فکر می کنه چرا همه چیز علیه اونه، با وجود اینکه گناهی نکرده یا اگر هم گناهی کرده توبه کرده ؟!
اینجاست که شیطان دست به کار میشه
دلش رو به هزار تا راه و بیراه می بره
شاید خدا منو فراموش کرده ... ؟!
شاید بنده خوبی نبودم ... ؟!
شاید خدا دیگه دوستم نداره ... ؟!
شاید ... ؟!
شاید ... ؟!
غافل از اینکه خدا دوست داره بنده اش رو در سختی بیاندازه تا در کوره های سوزان آبدیده بشه و بشه همون بنده دوست داشتنی خدا
غافل از اینکه چون خدا دوسش داشته اینقدر سخت آزمایشش کرده
مگه توی عالم کسی برای خدا عزیز تر از ائمه بوده ؟!
چقدر سختی کشیدن ایشان
چقدر سختی کشید ابی عبد الله (علیه السلام)
چقدر سختی کشید زهرای مرضیه (علیها السلام)
 و ... و چقدر سختی می کشد امام عصر (علیه السلام)
اینجاست که باید از دل سرود: 

اگر با من نبودش هیچ میلی // چرا ظرف مرا بشکست لیلی

البته یادمون نره که خیلی از سختی ها رو که داریم تحمل می کنیم مجازات اعمالمونه که خدا نخواسته آخرت عذاب بکشیم و اونها رو توی دنیا (با درجه خیلی پایین) مجازات کرده
خوش به حال خودمون که همچین خدای خوبی داریم ...
التماس دعا
یا علی

مرتبط: دل لیلی از او شوریده تر بود ...



<   <<   16   17   18   19   20   >>   >