سفارش تبلیغ
صبا
کلام اول سلام

بخش های وبلاگ

مطالب خواندنی

.:: کپی برداری از مطالب این سایت تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد ::. 

سلام

دوستان، می خوام جریان ماجرای کرسنت رو به زبان بسیار ساده براتون تعریف کنم؛ چون می دونم خیلی ها کامل از قضیه باخبر نیستند:

«بسم‌الله»

♦?در زمانی که بیژن زنگنه (وزیر نفت فعلی دولت آقای روحانی)، وزیر نفت  دولت خاتمی بود، یک قرارداد عظیم صادرات گاز با یک شرکت اماراتی به نام "کرسنت" بسته شد. (تا اینجاش که خیلی هم خوب!)،این قرارداد 25ساله بسته شد! (خیلی هم عالی!).

 

ولی یه نکته‌ی جالب توی این قرارداد گنجونده شده بود؛ 

اونم این که به جای اینکه قیمت گاز به صورت شناور و متناسب با افزایش نرخ جهانی محاسبه بشه؛

قیمتش به صورت تقریباً ثابت، تعیین شده بود! جوری که بعد از چند سال پول استخراج گاز هم ازش در نمی یومد چه برسه به سود!

خلاصه، آش اونقدر شور بود که بعد از انتقادات رسانه‌هایی مثل کیهان؛

صدای حسن  که اون زمان دبیر شورای عالی امنیت ملی بود، هم دراومد و به خاتمی اعتراض کرد و هشدار داد!


حالا تا اینجاشو داشته باشین، بریم یه گوشه دیگه از این جهان پهناور ببینیم چه خبره!

♦?توی کشور نروژ وقتی داشتن حساب‌های مالی یکی از شرکت‌های بزرگ نفتی خودشون به نام «استات‌اویل» رو بررسی می‌کردن، به چند تا پرداخت مشکوک برخوردن!

قضیه رو دادگاهی کردن و مدیران اون شرکت بازجویی کردن و تهش معلوم شد که بله،...... این پولها به حساب یه بابایی به نام «عباس یزدان‌پناه» واریز شده تا بتونن توی توسعه پارس‌جنوبی با ایران همکاری کنن!

 

??حالا عباس دیگه کیه؟!

♦?نروژی‌ها آمار می‌گیرن می‌بینن این بابا توی ایران هیچ‌کاره‌ست! می‌گن این که کاره‌ای نیس! پس واسه چی بهش این رشوه‌های کلان رو دادین؟!

میگن که؛ این بابا واسطه‌ی ما با «جونیور» بود! 

جونیور دیگه کیه؟! 

میگن نمی دونیم، ولی هر وقت با این جونیور جلسه می ذاشتیم کارا ردیف میشد، خیلی نفوذ داره توی ایران... ! 

♦?ماجرا واسه ایران هم جذاب میشه. آمار می‌گیرن می‌بینن بله! عباس قصه‌ی ما، هم‌کلاسی دوران مدرسه، دانشگاه، رفیق کودکی و بزرگسالی گرمابه و گلستان آقا مهدی خودمونه! مهدی هاشمی رفسنجانی!!!

عکس مهدی رو می فرستن نروژ، میگن آیا جونیور این بود؟! میگن خود پدر صلواتیشه!

♦? خلاصه، معلوم میشه که مهدی شیتیل می‌گرفته و از اینور با بیژن هماهنگ بوده و کارها رو راست و ریس می کرده! 


حالا پرانتز بسته، برمی‌گردیم به قصه‌ی خودمون... .


♦?وقتی رسوایی قرارداد کرسنت دراومد که؛

 آخه چطور ممکنه مدیران نفتی ما اینقدر احمق باشن که زیر بار همچین قرارداد فاجعه‌باری برن، شاخک‌ها یه خورده تیز شد!!!

حتی مشخص شد که توی قرارداد اولیه‌ی کرسنت، برای ایران حق فسخ قرارداد وجود داشته، ولی طی الحاقیه‌ی ششم قرارداد که بعداً بهش اضافه کردن؛

1. اولاً حق فسخ از ایران سلب شده!

2. ثانیاً فروش گاز ایران به امارات، منحصراً در اختیار شرکت کرسنت قرار گرفته!

 

♦?خلاصه، تابلو بود که بعضیا در داخل دارن واسه امارات خوش‌رقصی می‌کنن! کاشف به عمل اومد که کرسنت هم چند تا پرداخت سنگین به حساب عباس داشته! واسه همین دولت محمود احمدی نژاد میزنه زیر میز قرارداد و میگه چون روند انعقاد قرارداد غیرقانونی بوده، عمراً اجراییش نمی کنیم!

دو تا علت هم داشت؛ 

1. یکی همون ضرر اقتصادی سنگین به منافع ملّی بود.           

2. دومیش هم اعتراض مشتریای دیگه گازمون بود!

 

خب.... حق فسخ که نداریم، پس چه جوری می‌تونیم قِسِر در بریم؟!

?? یه راه داره! 

اونم این که ثابت کنیم یه فساد در انعقاد قرارداد رخ داده و قانونی نیس! 

دولت زد زیر میز و گفت مهدی و بیژن قانون رو زیر پا گذاشتن و رشوه گرفتن و قرارداد رو هواست!!!

کرسنت شکایت کرد به دادگاه لاهه. دو مرحله ی دادگاه لاهه به نفع ما تموم شد....

 

♦?تا اینکه؛

حسن‌، بیژن قصه‌ی ما رو نامزد وزارت نفت کرد و چون پای جونیور قصه هم وسط بود و کلاً این ماجرا باید مسکوت می موند تا حیثیت پدرخونده‌های کشور مثل هاشمی و... به فنا نره، و از قضا کاری که پول میکنه غول نمیکنه، مجلس هم رأی اعتماد داد!!!

آقا بیژن دوباره شد وزیر نفت. عباس هم که کلی اعتراف داشت و می تونست با یه بازجویی ساده، جونیوری بسازه که صد تا جونیور دیگه از بغلش بزنه بیرون، ناپدید شد و بعدشم گفتن توی دوبی به طور کاملاً اتفاقی کشته شده یا خودکشی کرده!!!

 

♦?بگذریم... 

امارات رفت لاهه و گفت دیدین ایران داره خالی می‌بنده و همش سیاه‌بازیه؟ اگه واقعاً خلافی رخ داده، پس چرا جونیور داره راس راس واسه خودش میگرده و بیژن هم دوباره شد وزیر نفت؟!

??لاهه هم دید راس میگنا! این بود که این بار توی دادگاه لاهه محکوم شدیم و به گفته وزیر ارشاد دولت حسن، فعلاً واسه دس گرمی، حدود چند میلیارد دلار ناقابل جریمه شدیم و تخمین زده میشه که چند برابر دیگه هم جریمه خواهیم شد؛



•• رزق و روزیت فراوان مےگردد: 
امام صادق (علیه السلام) روایت شده که فرمودند: کسی که دوست دارد بر خیر و برکت منزلش بیفزاید هنگام غذا خوردن وضوء بگیرد...
 مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل؛ ج1 ص356

عمرت زیاد می شود: 
رسول خدا (صلی الله علیه واله وسلم) فرمود: سعی کن طاهر و با وضو باشی که خداوند بر طول عمرت می افزاید....
بحارالأنوار: ج80، ص314

خواب با وضو، عبادت است: 
رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود : کسی که با وضو بخوابد بستر او برایش مسجد می شود، و خوابش (ثواب کسی را دارد که) به نماز مشغول است تا این که شب را به صبح رساند و اگر کسی بدون وضو خوابید بسترش برای او قبر خواهد بود و مانند مرداری می ماند تا صبح شود....
وسایل الشیعه: ج1، ص 297

مرگ با وضو، شهادت است:
 رسول خدا (صلی الله علیه واله وسلم) فرمود: اگر توانستی شب و روز با وضو باشی این کار را انجام بده، زیرا اگر در حال وضو از دنیا بروی شهید خواهى بود...
ثواب الاعمال، شیخ صدوق




مردی صبح زود از خواب بیدار شد تا نمازش را در مسجد بخواند. لباس پوشید و راهی خانه خدا شد. در راه مسجد، مرد زمین خورد و لباسهایش کثیف شد. او بلند شد، خودش را پاک کرد و به خانه برگشت. مرد لباسهایش را عوض کرد و دوباره راهی خانه خدا شد. در راه به مسجد و در همان نقطه مجدداً زمین خورد! او دوباره بلند شد، خودش را پاک کرد و به خانه برگشت. یک بار دیگر لباسهایش را عوض کرد و راهی خانه خدا شد.

در راه مسجد، با مردی که چراغ در دست داشت برخورد کرد و نامش را پرسید. مرد پاسخ داد: من دیدم شما در راه به مسجد دو بار به زمین افتادید از این رو چراغ آوردم تا بتوانم راهتان را روشن کنم. مرد اول از او بطور فراوان تشکر می کند و هر دو راهشان را به طرف مسجد ادامه می دهند. همین که به مسجد رسیدند، مرد اول از مرد چراغ بدست درخواست می کند تا به مسجد وارد شود و با او نماز بخواند. مرد دوم از رفتن به داخل مسجد خودداری می کند. مرد اول درخواستش را دوبار دیگر تکرار می کند و مجدداً همان جواب را می شنود. مرد اول سوال می کند که چرا او نمی خواهد وارد مسجد شود و نماز بخواند. مرد دوم پاسخ داد: "من شیطان هستم". مرد اول با شنیدن این جواب جاخورد.
شیطان در ادامه توضیح می دهد:من شما را در راه به مسجد دیدم و این من بودم که باعث زمین خوردن شما شدم. وقتی شما به خانه رفتید، خودتان را تمیز کردید و به راهتان به مسجد برگشتید، خدا همه گناهان شما را بخشید. من برای بار دوم باعث زمین خوردن شما شدم و حتی آن هم شما را تشویق به ماندن در خانه نکرد، بلکه بیشتر به راه مسجد برگشتید. به خاطر آن، خدا همه گناهان افراد خانوانده ات را بخشید. من ترسیدم که اگر یک بار دیگر باعث زمین خوردن شما بشوم، آنگاه خدا گناهان افراد دهکده تان را خواهد بخشید.

بنا براین، من آمدم که از سالم رسیدن شما را به مسجد مطمئن شوم



بعضاً مشاهده می‌شود که بعضی از افراد در مجالس عقد و عروسی و عده‌ای در انظار عمومی اقدام به نصب کراوات و پاپیون بر روی پیراهن خود می‌نمایند، حکم شرعی استفاده از لوازم مذکور چیست؟

امام خمینی: از آنچه شعار بیگانگان از اسلام است اجتناب کنید. (استفتائات)
حضرت آیت الله خامنه‌ای: بستن کراوات و پاپیون چون تقلید و ترویج از فرهنگ مهاجم غیرمسلمین است، جایز نیست. (مجله نصیحت، شماره 154)      
حضرت آیت الله گلپایگانی: کراوات شعار مسیحیّن است و بر مسلمین لازم است از آن اجتناب کنند. (مجمع المسایل)        
حضرت آیت الله مکارم شیرازی: با توجه به اینکه کراوات و پاپیون در محیط ما ترویج فرهنگ بیگانه محسوب می‌شود، استفاده از آن اشکال دارد. (استفتائات) 
حضرت آیت الله بهجت: خلاف احتیاط است. (استفتائات)          
حضرت آیت الله تبریزی: برای مؤمن سزاوار نیست لباسی بپوشد که او را از زیّ مؤمنین خارج کند. (استفتائات)        
حضرت آیت الله فاضل لنکرانی: ظاهراً کراوات اصلاً زیّ و شعار نصاری بوده و بهتر است، مسلمانان از آن بپرهیزند. (جامع المسایل 1/638)        
حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی: کراوات و پاپیون در محیط ما ترویج فرهنگ بیگانه محسوب می‌شود، استفاده از آن اشکال دارد. (استفتائات)



همه مراجع (بجز حضرات آیات بهجت و صافى): تراشیدن ریش خواه با تیغ باشد یا ماشین بنابر احتیاط واجب حرام است.

 آیات عظام صافى و بهجت: تراشیدن ریش حرام است.


منبع
امام، استفتاءات، ج 2، مکاسب محرمه، س 79؛ 
نورى، استفتاءات، ج 1، س 492 و 493؛
مکارم، استفتاءات، ج 2، س 750 و 753؛
تبریزى، استفتاءات، س 1089 و 1096؛
فاضل، جامع‏المسائل، ج 1، س 957 و 955؛
سیستانى، سایت، ریش تراشى، س 1 و 3؛
خامنه‏ اى، اجوبه، س 1421 و 1416؛
وحید. دفتر
صافى، جامع الاحکام، ج 2، س 1740 و 1742؛
بهجت، توضیح المسائل، متفرقه، م 4?



 آیا خمس حق خداست یا حق الناس است ؟

?? در قرآن مجید به طور صریح و روشن از واجب شدن خمس و عمده ی موارد مصرف آن سخن به میان آمده است .

و اعلموا انما غنمتم من شیء فان لله خمسه و للرسول و لذی القربی و الیتامی و المساکین و ابن السبیل (سوره انفال آیه 42)

بدانید آن چه را به دست می آورید یک پنجم آن مال خدا و رسول و خویشان او و یتیمان و فقیران و در راه ماندگان است.

 

?? امام باقر علیه السلام فرمود:

کسی که از پول خمس (نداده) که خدا عذر او را نپذیرفته چیزی بخرد مثل این است که او چیز حرام را خریده است. (تهذیب جلد 4 صفحه 136)

 

?? حضرت صادق علیه السلام فرمود:

هر که حقوق خدا را نپردازد دو چندان آن مال را در باطل صرف می نماید … , خداوند در روز قیامت آن مال را به صورت مار آتشین طوق گردنش می نماید. (وسائل الشیعه ج 6 ص 378)

 

?? امام باقر علیه السلام فرمود: 

براى هیچ کس حلال نیست مال خمس نداده‏اى را خریدارى کند مگر آنکه حق ما را به ما برساند. . وسائل، ج 9، ص 484

 

?? امام زمان علیه السلام فرمود:  

لعنت خدا و فرشتگان و مردم بر کسى که یک درهم مال ما را حلال بشمارد و در روایت دیگر فرمود: ما دشمن این گونه افراد هستیم. «و نحن خصمائه» ( وسائل، ج 9، ص 540 )

 

نتیجه آنکه:
از آیات و روایات فوق چنین بر می آید که خمس علاوه بر حق الله ، حق الناس و به ویژه حق اهل بیت هم هست و شاید خدا از حق خودش بگذرد لیکن از حق الناس .... 



شخصی از امام صادق علیه السلام پرسید: بین دو حاکم در تردیدم، چه کنم؟

امام فرمودند: عادل ،صادق، فقیه و با تقواترین را انتخاب کن.

 

شخص سوال کرد: اگر به تشخیص نرسیدم؟ 

امام فرمودند: ببین افراد متدین به کدام مایلند؟

 

آن شخص مجدد پرسید: اگر نفهمیدم؟

امام فرمودند: بنگر مخالفان آیین ما کدام را بیشتر میپسندند، او را کنار بگذار و ببین کدام بیشتر آنها را خشمگین میکند، او را برگزین.

 

(اصول کافی،ج1،ص68)



امام جعفر صادق علیه‌السلام
در مسجد در نقاط مختلف آن نماز بخوانید که هر قطعه در روز قیامت برای کسی‌که بر آن نماز خوانده گواهی خواهد دارد. (وسائل، ج 3، ص 474)

پیامبرگرامی اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم:
هرکس به سوی مسجد گام بردارد در برابر هر گامی ده حسنه برایش ثبت و ده گناهش پاک و ده درجه و منزلت او (در بهشت) بالا می‌رود. (وسائل، ج 3، ص 483)


امام جعفرصادق علیه‌السلام:
خدای تبارک و تعالی می‌فرماید: مساجد خانه‌های من در زمین‌اند. خوشا به حال بنده‌ای که در خانه‌اش خود را طاهر کند (وضو بگیرد) بعد مرا در خانه‌ام زیارت نماید. اینجا دیگر بر میزبان است که مهمان خود را گرامی بدارد. (ثواب‌الاعمال، ص 6)


 

 



داشتم در مورد نماز جماعت جستجو می کردم که به یک دسته از احادیث رسیدم که بدن لرزید و خودم به تمام معنا ترسیدم ... 
اینکه اگر همسایه مسجد باشی و نمازت رو در مسجد نخونی چه مجازات هایی در پیش داره ... 
گفتم اونا رو بزارم توی وبلاگم که شما هم بخونید ...

  • امام علی علیه السلام فرموده اند:
    حد همسایگی مسجد تا فاصلة چهل خانه از چهار طرف آن می‌باشد. (وسائل، ج 3، ص 48)

  • رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم فرموده اند:
    هر کس همسایه مسجد باشد (و بتواند به مسجد برود) و سه روز متوالی به جماعت حاضر نشود، پس لعنت خدا و جمیع فرشتگان و آدمیان (لَعْنَةُ اللَّهِ وَ الْمَلائِکةِ وَ النَّاسِ أَجْمَعِینَ ـ بقره 161) بر او باد و اگر از زنی خواستگاری کرد به وی نکاح نکنید و اگر بیمار باشد از او دیدن نکنید و اگر جنازه او تشییع کردند همراهی نکنید، آگاه باشید که او را نماز نیست، آگاه باشید که او را روزه نیست، آگاه باشید که او را زکات نیست، آگاه باشید که او را حج نیست، آگاه باشید که او را جهاد نیست و بمیرد به مرگ جاهلیت.» (جامع الاخبار ص79)

     
  • امام صادق علیه السلام فرموده اند:
    مساجد نسبت به آن دسته از همسایگان خود که در مسجد حاضر نمی شوند به خداوند متعال شکایت نمودند. خداوند متعال به مساجد وحی فرمود: به عزت و جلالم سوگند یک رکعت نماز را هم از آنان قبول نخواهم کرد و در میان مردم عدالتی را از آنان آشکار نمی سازم. رحمت من آنان را شامل نمی شود و در بهشت همسایه و نزدیک به من نخواهند بود.» (الأمالی للطوسی ص696) 


  • پیامبرگرامی اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم فرموده اند:
    روزی بر اهل قبور نمی‌گذرد مگر مَلکی آنها را ندا می‌کند: شما چه کسی را غبطه می‌خورید و او را آرزو می‌کنید؟ می‌گویند:‌ غبطه و آرزوی ما مسجدیان هستند،‌ آنها نماز می‌خوانند و ما نمی‌توانیم بخوانیم، آنها روزه می‌گیرند و ما نمی‌توانیم روزه بگیریم و... (مستدرک، ج3، ص 463)


  • پیامبرگرامی اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم فرموده اند:
    مسجد در میان مردمی که در آن نماز نمی‌خوانند غریب است و خداوند در روز قیامت نظر رحمت خود را از آنها دریغ خواهد کرد. (بحار، ج 78، ص 115)


  • حضرت امام جعفر صادق علیه السلام فرموده اند:
    سه چیز در پیشگاه خداوند «عزوجل» شکایت مى کنند; اوّل مسجد خرابى که در آن نماز نمى خوانند; دوم عالمى که در میان مردم نادان قرار گرفته باشد (براى این که از او چیزى سؤال نکنند); و سوم قرآنى که روى او غبار ریخته شده و آن را قرائت نمى کنند ( وسائل الشیعه، ج 3، ص 484)


<      1   2   3   4   5   >>   >