سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کلام اول سلام

بخش های وبلاگ

مطالب خواندنی

.:: کپی برداری از مطالب این سایت تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد ::. 

قطعه شهدای 40  گمنام (سرداران بی پلاک) داشتم میان قبور شهدا قدم می زدم و سنگ نوشته مزار ایشان را می خواندم. یک سردار بود و دیگری سرباز، یکی ارتشی بود و دیگری بسیجی، یکی پیر بود و دیگری جوان و خلاصه همه و همه آرام کنار هم آرمیده بودند. جسم هایی که روزی حامل روح هایی آسمانی بودند، روح هایی که اینک جایگاهشان جوار رحمت الهی است و بس؛ چرا که فرمود « وَ لا تَحسَبَنَ الذینَ قُتِلوا فی سَبیل الله امواتاً بَل اَحیاءٌ عِندَ رَبِهِم یُرزَقون »
در حال سیر بین این عرشیان فرش نشین بودم که به قطعه ای برخوردم که تمام شهیدانش سردار بودند، آری همگی سردار بودند اما سرداران بی پلاک سردارانی که گم نام بودند و نام آور، سردارانی که آنقدر با اخلاص بودند که حتی راضی نشدند برایشان مجلسی بگیرند و نام آنها را آزین بخش کوچه ها و خیابان ها کنند. اگر خوب دقت می کردی می توانستی بوی بهشت را  استشمام کنی، گر چه کوچک بود اما انگار آسمان را در خود جا داده، کافی بود به امواج زیبای آن دل بسپاری تا تو را به خدا برسانند، فانوس های سرخ رنگی را می دیدی که معلوم بود یک یک آنها را با عشق و شور و اعتقاد در زمین کاشته اند و معلوم نبود چقدر پای هر یک از آنها اشک ریخته اند که اینطور قد کشیده و خدایی شده بودند. آری اینها همه سردار بودند، سردارانی که رفتند تا به ما درس آزادگی بیاموزند، رفتند تا ما بمانیم و راهشان را ادامه بدهیم، و چقدر با مفهوم بود این جملهقطعه شهدای 40  گمنام (سرداران بی پلاک)  « آنان که رفتند کاری حسینی کردند بعد از آنان ما چه کردیم؟ » واقعا ما چه کردیم؟! چقدر راه آنان را ادامه دادیم؟ چقدر به یادشان هستیم؟ اصلاً چقدر به آنها سر می زنیم؟ یادمان هست آخرین باری که به قطعه شهدا رفتیم کِی بود؟! یادمان هست آخرین باری که به یکی از مادران شهدا سر زدیم و از او حالی پرسیدیم کی بود؟! دلم سوخت ... نه به برای آنان چرا که ایشان سعادت مند ترین مردمند بلکه دلسوزیم برای خودمان بود که چقدر راحت در این دنیا غرق شده ایم و فراموششان کردیم. نه بهتر است بگوییم خودمان را فراموش کردیم. یاد وصیت نامه شهید حمید باکری افتادم و اینکه چقدر بی سر و صدا اکثرمان به دسته های اول و دوم پیوسته ایم. باید یادی کرد از سید شهیدان اهل قلم که چه زیبا فرمود " شهیدان برای ما حمدی بخوانید که شما زنده اید و ما مرده "

بدی کردیم و خوبی یادمان رفت  *****  زدلــهــا لایـروبــی یــادمان رفــت
به ویــلای شمالی دل سپردیــم  *****  شهیـــــدان جنوبـی یادمان رفت

 آرشیو عکس های قطعه سرداران بی پلاک


شهید حسین غلام کبیری (کلیک جهت مشاهده عکس با کیفیت بالاتر)تاریخ شهادتت را 25خرداد نوشته بودند، 25 خرداد 1388 آن هم محله سعادت آباد، مگر در محله سعادت آباد چه خبر بود که تو، یک نوجوان 17 ساله در انجا به شهادت برسی، فرمانده ات هم می گفت که یک پراید مشکی رنگ ضربه سختی را به تو که کنار خیابان ایستاده بودی وارد کرده و با این ضربه از ناحیه شکم و دو پا مجروح و همچنین دچار خونریزی داخلی شد. بعد هم به کما رفتی و دیگر ....
مگر نمی دانستی که آنها مردم اند؟! مگر نمی دانستی که نباید به آنها بگویی بالای چشمتان ابروست، و بگذاری که تمام شهر را به آتش بکشند؟! مگر نشنیدی که سران فته گفته بودند که ما برای آزادی می جنگیم؟! مگر نمی دانستی که BBC و VOA و موساد و سیا  و .... همه و همه خیر خواه ما هستند؟!
چرا مانند برخی از خواص صبر نکردی تا ببینی که ماجرای به نفع کدام گروه تمام می شود تا تو هم مدافع همان گروه بشوی؟! چرا تو هم صبر نکردی تا ببینی چطور خون شهدا را پایمال می کنند و ساکت بنشینی ؟ چرا صبر نکردی خداجویی اراذل را، در روز عاشورا ببینی؟ نکند به هوای کیک و ساندیس رفته بودی؟ سکه؟ پول نقد؟ هر چه بوده نوش جانت. آنقدر حلال بوده که با آن یک قبر وسط قطعه 55 برای خودت دست و پا کرده‌ای و همسایه دیوار به دیوار شهدا شده‌ای.
مادرت می گفت که عاشق شهادت بودی، می گفت که شب آخر طور دیگری به او نگاه می کردی،می گفت؛  ابر قدرت‌ها بدانند که پشتیبان نظام و رهبر هستیم و باور کنید آن شب اگر می‌دانستم که فرزندم کجا می‌رود، من هم پا به پای او برای دفاع از اسلام می‌رفتم، او خیلی حرف های دیگر هم داشت اما یک جمله اش دلم را لرزاند او گفت " واقعا جواب خون این جوان‌ها را چه کسی می‌خواهد بدهد؟! " آری چه کسی می خواهد جواب این شهدا را بدهد؟ چه کسی می خواهد بگوید که او را به چه جرمی کشتند؟
می‌گویند صدا و سیما که دست شماست. آخر این چه صدا و سیمایی است که از قتل دروغین ندا آقا سلطان و روح‌الامینی و کامرانی می‌گوید، اما از شهید حسین غلام  کبیری و سایر شهدایی که رفتند تا فتنه نابود شود حرفی به میان نمی آورند مگر این‌ها آدم نبودند که چیزی از آنها گفته نمی‌شود؟ دردمان را به چه کسی بگوئیم…
حسین جان ما ماهواره نداریم، اینترنت پر سرعت و بدون فیلتر هم نداریم. اما آنقدر برای ندا و ترانه وسهراب و ... فیلم و کلیپ و عکس دیده‌‌ایم که همه‌‌شان را می‌شناسیم. تو را ولی هیچ کس نمی‌شناسد. بگذار برای ندا و ترانه، بی‌بی‌سی و مریم رجوی ختم بگیرند.ما که می‌دانیم باز هم خون شهدا بود که این نظام را حفظ کرد؛ باز هم غیرت شما شهدا بود که...

نباشد از شهیـــدان دور گردیـــم  *****  به ذلـــت رهسپـــار گور گردیــم



بین خانم های ایرانی رسم شده است که در جهازیه نو عروسان یکدوره خانواده موفق دکتر شاهین فرهنگ کتاب آشپزی هم قرار می دهند تا آنها روابط بین عدس و نخود و لوبیا را بهتر درک کنند اما و این جای بسی تاسف دارد که تقریبا در هیچ جهازیه ای کتابی که روابط بین انسانها و مخصوصا روابط بین دو زوج جوان را به ایشان آموزش دهد دیده نمی شود و متاسفانه در این زمینه مطالعات افراد بسیار پایین است و شاید همین عدم اطلاع ریشه بسیاری از دعوا ها و عدم تفاهم ها باشد
چه زیباست که افراد قبل از اینکه با هم اختلاف پیدا کنند و سر هر چیزی با هم دعوا کنند قدری همدیگر را بشناسند و با نیاز ها و خصوصیات هم آشنا شوند
در زیر فایل های صوتی مربوط به دوره آموزشی خانواده موفق دکتر شاهین فرهنگ آورده شده این دوره در یکی از فرهنگسرا های اصفهان برگزار شده (البته فایل هایی که در دسترس ما بود برخی از قسمت هایش بریده شده بود انشا الله اگر فایل های کامل به دستم برسد آنها را جایگزین خواهم کرد)

 

 اول از همه دعای پایان کلاس استاد  را از اینجا دانلود کنید

جلسه اول
لینک دانلود (حجم 6.7 MB)

جلسه دوم
لینک دانلود  (حجم  7.8 MB)

جلسه سوم
لینک دانلود  (حجم 7.7  MB)

جلسه چهارم
لینک دانلود  (حجم 7.3 MB)

جلسه پنجم
لینک دانلود  (حجم 8.6 MB)

جلسه ششم 
لینک دانلود  (حجم  8 MB)

جلسه هفتم
لینک دانلود  (حجم 8  MB)

جلسه هشتم
لینک دانلود  (حجم 8.26 MB)


مرتبط:
دوره ازدواج موفق دکتر شاهین فرهنگ

 

 



أین عمار؟


ما در این جنگ نرم وظفه ای بسیار مهم داریم .این کلیپ صوتی وظیف ما را از زبان رهبر عزیزمان بسیار واضح و روشن مشخص می کند.حتما گوش کنید و برای دیگران بفرستید.
من دارم می بینم صحنه رو...می بینم تجهیز رو...می بینم صف آرایی ها رو...می بینم دهان های با هقد و غضب گشوده شده و دندان های با غیظ فشرده شده رو...علیه انقلاب و علیه امام و علیه همه این آرمان ها و علیه همه کسانی به این حرکت  دل بسته اند چه بکنم اگر کسی نمی بینه؟!! ....


آیت‌الله مصباح یزدی:

ولایت فقیه محور وحدت است

خبرگزاری فارس: رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: براساس اسلام و اعتقادات شیعه، محور وحدت، ولایت فقیه است.



به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، آیت‌الله مصباح یزدی در دیدار با جمعی از فرماندهان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تالار موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، یکی از راه‌های افزایش بصیریت را ابهام‌زدایی از ارزش‌های مطرح شده در جامعه دانست و گفت: ارزش‌هایی در جامعه وجود دارد که شعارهای دینی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی براساس آن شکل می‌گیرد که در صورت ابهام در این ارزش‌ها، شعارها نیز مبهم می‌شوند.
وی ادامه داد: به عنوان مثال شعار «اصلاح» و «اصلاحات» که شعار انبیاء الهی نیز بوده است یکی از همین شعارهای مبهم است که در طول تاریخ و از صدر اسلام تاکنون از سوی کسانی مطرح شده که راهی متفاوت با انبیاء داشته‌اند و باید از ‌آن ابهام‌زدایی شود.
علامه مصباح یزدی «وحدت» را یکی دیگر از این ارزش‌ها دانست و با خاطرنشان ساختن اینکه وحدت و اتحاد امر قابل قبول همگان است، افزود: هر عاقلی می‌داند که تفرقه و اختلاف موجب هدر رفتن نیروها و فشل شدن جامعه می‌شود. اما حقیقت چگونگی حصول اتحاد و محور وحدت از جمله مسائلی است که باید از آن ابهام‌زدایی شود.
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه در غالب کشورهای دنیا دو یا چند حزب رقیب در جامعه وجود دارند گفت: روش معمول در کشورهای جهان این است که حزبی که در انتخابات بازنده می‌شود هر چند به صورت ظاهری به حزب رقیب تبریک گفته و با تلاش برای رفع نقایص خود را برای انتخابات آینده آماده می کند.
استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد:اگر در کشوری برخلاف این روش، حزب شکست خورده نه تنها تبریک نگفت، بلکه دست به اغتشاش و کارهای غیرمعقول زد و بعد از رسوایی در جامعه شعار وحدت سر داد، این حرکت سوء استفاده از وحدت است، چرا که در زمان قدرت هرگز وحدت را مطرح نمی‌کنند و سعی در تحمیل قدرت خود دارند، اما بعد از شکست و رسوایی وحدت را مطرح می‌کنند.
آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به اهمیت و تاکیدات قرآن و روایات بر وحدت، به ذکر نمونه‌هایی از سوء استفاده از عنوان وحدت در طول تاریخ پرداخت و گفت: هرگونه وحدت با هر کسی مطلوب نیست، بلکه زمانی وحدت ارزش دارد که براساس حق، باعث پیشرفت حق و در جهت رسیدن به هدف مقدسی باشد.
عضو مجلس خبرگان ضمن اشاره به ایستادگی انبیاء برای ترویج عقیده حق و مخالفت با جمعیت کثیر مشرکان، ادامه داد: اگر منظور از وحدت، وحدت در فکر و عقیده باشد. نباید برای دستیابی به وحدت از اعتقادات حق دست برداشت، چرا که مطلوبیت وحدت به حق بودن محور آن است و حق نباید فدای وحدت شود.
علامه مصباح یزدی وحدت در عمل براساس اصول و عقاید مشترک را شکل دیگری از وحدت عنوان نموده و وحدت شیعه و سنی را از این نوع ذکر کرده و افزود: در این نوع وحدت باید با تکیه بر اشتراکات حق که مقبول دو طرف است، در مقابل دشمن مشترک ایستاد و در راستای تقویت این اشتراکات کوشید و از بیشتر شدن اختلافات در عقیده نیز جلوگیری کرد هر چند نباید از عقیده حق دست برداشت


تریبون مستضعفین منتشر کرد:


پاسخ به شبهات انتخابات


تشکیک در انتخابات دهم ریاست جمهوری چیزی نبود که یک‌شبه مطرح شود. روزها و رسانه‌ها در ترویج و تعمیق آن سهم دارند. به همت «تریبون مستضعفین» جزوه‌ای مشتمل بر برخی از ادله و سئوالات درباره‌ی انتخابات مطرح شده و سعی شده است تا پاسخ آن‌ها را در کنار هم منتشر کنیم.

در این جزوه به این سئوالات پاسخ داده شده است:
- چرا در برخی حوزه‌ها مشارکت بالای صد درصد بوده است؟
- چرا صندوق‌های رأی پلمپ شده به محل آمده بودند؟ یعنی آراء از قبل در صندوق‌ها ریخته شده بوده‌اند.
- چرا تعداد تعرفه‌های چاپ شده بیش از تعداد واجدین شرایط بوده است؟
- چرا تعداد صندوق‌های سیار افزایش یافته است؟
- چرا کارت برای بسیاری از ناظرین کاندیداها چاپ نشده است؟
و بسیاری سئوالات دیگر

این پاسخ‌ها را می‌توانید از این‌جا دریافت کنید: { دریافت }



فیلم مستند پرونده هسته ای ایران

http://www.farsnews.com/media.php?nn=8806280321



 دیدار جمعی از اساتید و اعضای هیات علمی، نخبگان، و رؤسای دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی:
باید محیط درس و دانشگاه‌ها را فضای امید به آینده کرد


در این مراسم حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به وظیفه خطیر دانشگاهیان و اساتید دانشگاه برای استمرار و جهش در حرکت علمی کشور تأکید کردند: یکی از پایه های اصلی تحقق پیشرفت و عدالت در دهه آینده، گسترش علم و تعمیق آن در کشور است.
ایشان برگزاری جلسات هر ساله با اساتید دانشگاهها و نخبگان علمی را، مظهری نمادین از اهتمام و احترام ویژه نظام جمهوری اسلامی به علم و حاملان علم دانستند و افزودند: رسیدن کشور به رتبه علمی واقعی خود، نیازمند نهادینه شدن علم، و برقراری توازن و تعادل واقعی در رشته های گوناگون علمی است.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر ضرورت توجه بیش از پیش به پژوهش خاطرنشان کردند: پژوهشها باید تابع نیازهای واقعی کشور باشد.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: انعکاس پژوهشها در مجامع جهانی ضروری است اما نباید ملاک پیشرفت علمی کشور، درج مقالات در برخی مجامع جهانی باشد.

ادامه مطلب...


یادداشت مقام معظم رهبری درباره مناجات شعبانیه



خبرگزاری فارس:مناجات مأثوره‌ ماه شعبان - که روایت شده اهل‌بیت (علیهم‌السّلام) بر آن مداومت داشتند - یکى از دعاهایى است که لحن عارفانه و زبان شیواى آن، با مضامین بسیار والا و سرشار از معارف عالى‌یى همراه است که نظیر آن را در زبانهاى معمولى و محاورات عادى نمى‌توان یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای ، ایشان در مطلبی پیرامون اهمیت مناجات شعبانیه چنین مرقوم کردند:
دعا، وسیله‌ مؤمن و ملجأ مضطر و رابطه‌ انسان ضعیف و جاهل با منبع فیاض علم و قدرت است، و بشر بى‌رابطه‌ روحى با خدا و بدون عرض نیاز به غنى بالذات، در عرصه‌ زندگى سرگشته و درمانده و هدر رفته است؛ «قل ما یعبؤا بکم ربىّ لولا دعاؤکم».
بهترین دعا آن است که از سرمعرفتى عاشقانه به خدا و بصیرتى عارفانه به نیازهاى انسان انشا شده باشد، و این را فقط در مکتب پیامبر خدا (صلّى‌اللَّه‌علیه واله‌وسلّم) و اهل‌بیت طاهرین او - که اوعیه‌ى علم پیامبر(ص) و وراث حکمت و معرفت اویند - مى‌توان جست. ما بحمداللَّه ذخیره‌یى بى‌پایان از ادعیه‌ى مأثوره‌ى از اهل‌بیت (علیهم‌السّلام) داریم که انس با آن، صفا و معرفت و کمال و محبت مى‌بخشد و بشر را از آلایشها پاکیزه مى‌سازد.
مناجات مأثوره‌ ماه شعبان - که روایت شده اهل‌بیت (علیهم‌السّلام) بر آن مداومت داشتند - یکى از دعاهایى است که لحن عارفانه و زبان شیواى آن، با مضامین بسیار والا و سرشار از معارف عالى‌یى همراه است که نظیر آن را در زبانهاى معمولى و محاورات عادى نمى‌توان یافت و اساساً با آن زبان قابل ادا نیست. این مناجات، نمونه‌ى کاملى از تضرع و وصف حال برگزیده‌ترین بندگان صالح خدا با معبود و محبوب خود و ذات مقدس ربوبى است. هم درس معارف است، هم اسوه و الگوى عرض حال و درخواست انسان مؤمن از خدا.
مناجات‌هاى پانزده‌گانه که از امام زین‌العابدین حضرت على‌بن‌الحسین (علیه‌السّلام) نقل شده، گذشته از خصوصیت بارز دعایى مأثور از اهل‌بیت (علیهم‌السّلام)، این مزیت را داراست که به مناسبت حالات مختلف مؤمن، مناج‌ها را انشا فرموده است.
خداوند به همه توفیق استفاضه و خودسازى به برکت این کلمات مبارک را عنایت فرماید.
آمین1/10/69



صلوات هر روز شعبان

هفتم در هر روز از شعبان در وقت زوال و در شب نیمه آن بخوانداین صلوات مَرْویّه ازحضرت امام زین العابدین علیه السلام را:

برای دیدن متن دعا کلیک کنید...

چهارشنبه 88/4/31 همراه
..


<   <<   16   17   18   19   20   >>   >