سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کلام اول سلام

بخش های وبلاگ

مطالب خواندنی

.:: کپی برداری از مطالب این سایت تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد ::. 

تصویر  شهید حسن فینی زاده

از او (امام خمینی) جلوتر نروند که گمراه می شوند و از او عقب نمانند که هلاک می شوند 

شهید حسن فینی زاده فرزند عقیل (غلامرضا) متولد روز اول سال 1343 (1343/1/1) در شهر آران بیدگل (کاشان) شهادت در تاریخ 1361/3/23 در عملیات آزاد سازی خرمشهر (بیت المقدس) متنی که در ادامه می آید وصیت نامه ایشان است که در تاریخ 1360/12/4 یعنی زمانی که او تنها 18 سال داشت و تقریبا 4 ماه مانده بود به زمان شهادتش. و جالب است که این شهید بزرگوار سی سال پیش حرف هایی زده که امروز آنها را می توان به عینه مشاهده کرد
 

إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الَّذِینَ یُقاتِلُونَ فِی سَبِیلِهِ صَفًّا کَأَنَّهُمْ بُنْیانٌ مَرْصُوصٌ
مَن طَلَبَنی وَجَدَنی وَ مَن وَجَدَنی عَرَفَنی وَ مَن عَرَفَنی عَشَقَنی وَ مَن عَشَقَنی عَشَقتُهُ وَ مَن عَشَقتُهُ قَتَلتُهُ وَ مَن قَتَلتُهُ فَعَلی دِیَتُه وَ مَن عَلی دِیَتُه وَ اَنَا دِیَتُه. 

خداوند دوستدار جنگ آورانی است که در راه او صف بسته و چون دژ نفوذ ناپذیری در راه او نبرد می کنند.
اکنون که در این راه قدم می گذارم نه بسوی انتقام بلکه برای خدا و برای احیای اسلام و قران هر تیری که به طرف دشمن نشانه می رم به خاطر خداوند وهر تیری که به طرفم می آید برای رضای خداست. من خود آگاهانه این راه را انتخاب نموده ام چرا که خون سرخ شهیدان از هابیل تا حسین (علیه السلام) و از حسین تا شهیدان کربلای جنوب و غرب ایران پشتوانه و ترغیب کننده من به این راه هستند و از خداوند  می خواهم که اگر عمر من در جهت مسلمان شدن بکار نمی آید و کمکی به اسلام نمی کند هر چه زود تر جانم را بگیرد و به خدا پناه می برم از عذاب آخرت و روز حساب که این نگرانی را در مورد بسیاری از عزیزان خود دارم. خداوند همگی ما را ببخشد زیرا وقتی ارواح همگی شهدا آرام خواهد گرفت که اسلام در ایران و سپس در جهان مستقر شود. آری من فقط برای برقراری حکومت عدل اسلامی در جهان تحت رهبری نایت امام زمان آیت الله خمینی و برای نجات مستضعفین جهان و همچنین ثبات ولایت فقیه و ثبوت رژیم جمهوری اسلامی و نابودی گروهک های وابسته به ابر قدرت های چپ و راست که خود را حامی خلق می دانند و در حقیقت دشمنان خلق هستند پا به میدان مبارزه گذاشتم و تا آخرین قطره خون و آخرین نفس به یاری الله مبارزه خواهم کرد.

و اما سخنی با امت شهید پرور و مجاهد اسلام

اول حمد و ستایش ذات اقدس ملکوتی را که به چنین راهی هدایتمان کرد و از بودن و ماندن و گندیدن به سوی شدن و رفتن و تراویدن رهنمایان گردید. تشکر بیکران ایزدمان را که پیام آور و رسولی چون محمد (صلی الله علیه و آله) فرستاد تا راه هدایت  به جامعه بشری نشان دهد و رسول باشد تا آنچه را که الله ارسال می دارد بر انسان ها تلاوت کند و وروح آنها را از خموشی و خمودی بدر آورد و متوجه به خدا کند. درود بی پایان به رحمت و حجت خدا در زمین مهدی موعود (عجل الله فرجه) ارواحنا له الفدا که وجود مقدسش لطفی است بی انتها. و در نهایت سلام و درود بر ثلاله پاک بقیه الله الاعظم امام حسین عزیز که با ندای مسیحائیش زنده کرد مردگان را. تشکر ایزد منان را که منت نهاد  و امت قهرمان را یاری کرد تا بر حرف امامش جامه عمل بپوشاند و بر طاغوت و طاغوتیان پیروزیش داد که این پیروزی آغاز است، آغازی که انجامش حکومت امام زمان (عجل الله فرجه) می باشد. و چه مسئولیت بزرگی بر دوش ماست و چه خوب امت ما این مسئولیت را حس کرده است. خداوند ملت ما را در این امور یاری دهد که محققا خواهد داد زیرا خود اینچنین وعده داده است

ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم

و سخنی با فرزند حسین، موسی زمان، روح خدا خمینی کبیر امامم، مرادم، راهم و ....

ما با تو عهد بسیتم و سخنانت را شنیدیم و سعی و کوشش در اجرای آن کردیم و با خون خود .... تصویر سنگ مزار شهید حسن فینی زاده در شهرستان آران و بیدگلزمان حسین نبودیم تا در کربلا فرزند زهرا (علیها السلام) را یاری نماییم فرزندش را یاری می کردم و این وظیفه مابود اماما فرمانت را شنیدم که فرمودی جنگ فعلی جنگی است میان حق و باطل چون حق پیروز است ما پیروزیم و چون آرزو داشتم در صف پیکارگران حق باشم در صحنه وارد شدم و آن عاملی که در سر می پروراندم رسیدم و چون امام را برحق می دانستم سخنانشرا به عنوان وصیت بر امت قهرمان و شهید پرور ایران بازگو می کنم که به کارگیرند و از او جلوتر نروند که گمراه می شوند و از او عقب نمانند که هلاک می شوند
امام امت هشدار  می دهد که همه  حول محور الله جمع شوید و بخاطر اسلام تلاش کنید  و وحدت کلمه را حفظ کنید تا پیروز شوید و اگر اختلاف در میان شما پیدا شود و یا خدائی ناکرده اوج بگیرد نهضت ما به شکست منتهی می شود و عزت شما به ذلت  تبدیل می شود و مواظب باشید در بین صفوف مستحکم شما گروهک ها  نفاق و شکاف ایجاد نکنند که این عامل شیطانی و فرعونی است. گروهک هائی منافق و کافر اسلامرا دشمن دشمن خود یافته اند و مصمم هستند که اسلام را از بین ببرند و شما را از خط مستقیم اسلام منحرف کنند  ولی شما به حبل الله اعتصام جوئید و متفرق نشوید تا خدا شما را پیروز گرداند.
امامم تذکر  می دهد از روحانیت  پشتیبانی کنید اگر روحانیت را به دسیسه های مختلف بتدریج از شما بگیرند امام می گویند: آنروز که روحانیت را از مرد بگیرند و مردم را از روحانیت، انروز ابرقدرت ها جشن می گیرند و واقعا همینطور است زیرا روحانیت متعهد و آگاه است  که می تواند ما را به راه اسلام رهنمون کنند و اگر از ملت ما گرفته شود دیگر چه کسی اسلام را به ما می شناساند و آن روز ناچار به فرهنگ های غربی و شرقی پناه می بریم.
امام می گویند برای ما شرق تجاوزگر و غرب جنایت کار فرقی ندارد و همچنین می گویند نهضت ما یک نهضت اسلامی است این انقلاب اسلامی است ملت عزیز ایران باید بداند که بر شرق و غرب نباید اتکا داشته باشند زیرا شرقگرائی و غربگرائی  اساس بدبختی ما است و ملت ما قبلا این را تجربه کرده است.
امام می گویند ما باید انقلابمان را به همه جهان صادر کنیم و تفکر اینکه ما انقلابمان را صادر نمی کنیم را دور بیاندازیم زیرا اسلام پشتیبان همه مستضعفین جهان است و شما ای ملت اسلام به عنوان مسلمان و مقلد  امام باید مکتب اسلام را به همه جهانیان بشناسانید و مستضعفین را از چنگال مستکبرین رهایی بخشید که این وظیفه شماست اگر در این وظیفه کوتاهی کنید قران شما را محاکمه می کند و در همین جا سخن را خاتمه می دهم و خدا را شکر می کنم و امید وارم تمامی لشکریان حق بر باطل پیروز شوند و خداوند توفیق به سپاه و ارتش و بسیج نیروهای مردمی و عشایر بدهد تا در راه پاسداری از انقلاب جانفشانی کنند.

از پدر و مادرم تشکر می کنم که چنین فرزندی تربیت کردند و آنها می خواهم در فقدان من ناراحتی نکنند و برای تمامی شهدای اسلام خصوصا حسین ابن علی (علیه السلام) گریه کنند. پدر جان درست که بعضی مواقع نافرمانی تو را کرده ام و مادر جان اگر بعضی مواقع حرفت را گوش نکرده ام ناراحت مباش. امیدوارم که در چنین مواقعی خلاف اسلام و امامم عمل نکرده باشم.
از خویشان و دوستان و آشنایان و همدرسان طلب مغفرت می کنم و از آنها می خواهم که امام را دعا کنند و این مرد اسلام و پیر جماران را تنها نگذارند وو همیشه از سنگر ولایت فقیه با دشمنان اسلام و خدا بجنگند و همواره راه امام را تقویت نمایند. 
خواهرم: درست را بخوان و همواره یاد خدا باش و از غفلت و عبث بودن بپرهیز و حجاب و عفت را رعایت کن و دیگران را نیز به این کار ترغیب نما.
برادرانم: پدر و مادر را تنها مگذارید، امام را دعا کنید اسلام را یاری کنید و از یاد خدا غافل نشوید و دنباله رو حسین ابن علی (علیه السلام) باشید اگر به درجه رفیع شهادت رسیدم مرا البته به صلاح پدر و مادرم در زادگاهم بیدگل کاشان دفن نمایید تا بلکه مشوقی باشم برای دیگر جوانان که راه شهادت را پویا باشند. هرکسی بر من حقی دارد مرا ببخشد و اگر نمی بخشد در ازای حقش از پدرم یا خانواده ام بگیرد در خاتمه می خواهم از خداوند: در انتظار فرج امام زمان و پیروزی لشکریان اسلام دعا کنند امام زمان و امام و پیروان امام و رئیس جمهور در خط امام و در نهایت جمهوری را تقویت نمایند.

اطیعو الله و الرسول و اولی الامر منکم
خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار
الهی الهی احفظ لنا خمینی حتی الظهور المهدی
و من الله التوفیق

4/12/60

حسن فینی زاده