سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کلام اول سلام

بخش های وبلاگ

مطالب خواندنی

.:: کپی برداری از مطالب این سایت تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد ::. 

همدیگر را بهتر بشناسیم تفاوت زن و مرد

دوستی می گفت زندگی متاهلی همیشه با ماه عسل شروع می شه که مثل عسل شیرینه در بسیاری از زندگی ها بعد از مدتی مربایی می شود در برخی بعد از مدتی ترشی و بعد هم تلخ و ... احسنت بر آن کسی که بتواند زنگیش را تا آخر عسلی نگه دارد. 
ریشه بسیاری از اختلافات داخل خانواده ها عدم شناخت زوجین از یکدیگر است. بلی همانطور که می دانید خانم ها و آقایان به لحاظ روحی و روانی در دنیای متفاوت زندگی می کنند بسیارند موضوعاتی که برای یکی از آنها بسیار مهم و برای دیگری غیر مهم است و یا برای یکی زیبا و برای دیگری زشت می نماید یا اینکه یکی از زوجین در مسئله ای ضعف دارد که طرف مقابل باید آن را جبران نموده و به قول معروف زوجین باید مکمل یکدیگر باشند. 
در این پست و چهار پست بعدی پست دیگر سعی دارم به بیان 15 مورد از این تفاوت ها و مثال هایی از آنها پرداخته و اشتباهات که  عموما زوجین مرتکب می شوند را عرض نمایم. 
در این مجموعه سعی گردیده مطالبی که طی مدت ثمره مدتها  مطالعه کتب و مقالات و سخنرانی های اساتید برجسته است، ارائه شود. برای مطالعه بیشتر پیشنهاد می گردد به منابع زیر مراجعه نمایید

دقت بفرمایید در روانشناسی هیچ اصلی کلی و عمومی نیست چرا که انسان تک بعدی نبوده و چند بعدی است و عملکرد وی برآیندی از ابعاد وجود او می باشد


1) خانم ها در بیان موضوعات همواره اغراق می کنند.

ممکن است خانمی بگوید تو هیچ وقت به من توجه نمی کنی ... و منظورش این باشد که تو الان به من توجه نمی کنی ... همین یه جمله کافی تا آقایی که تازه از سر کار آمده به قول خودمونی قاطی کنه ... خلاصه کار حسابی خراب بشه ممکن است خانمی بگوید تو مرا هیچ وقت بیرون نمی بری و منظورش این باشد که من الان نیاز به گردش دارم بیا برویم بیرون و بسیاری دیگر از این نوع عبارت ها که متاهلین گرامی بسیار با آن مواجه شده و خواهند شد. 
راه حل: همواره در برخورد با گزارش های خانم ها ابتدا به این فکر کنید که شاید فرمایش این خانم قدری (فقط قدری)  آمیخته با اغراق باشد. 
توجه:  حکم نمی دهم اما شاید یکی از دلایلی که در دادگاه شهادت دو خانم برابر شهادت یک آقا درنظر گرفته می شود همین نوع بیان ایشان باشد.

 
2) آقایان کور هستند.
تعجب نکنید دید نزدیک آقایان بسیار بد و ضعیف است به موارد زیر دقت کنید 
»»جوراب آقا گم شده، کمد و زیر و رو می کنه پیداش نمی کنه بعد خانم می آید می بینه جوراب همون جلوی کمد هست
»»خانم با کلی زحمت سالاد درست کرده اونو تزئین کرده با گوجه فرنگی یه گل قشنگ درست کرده گذاشته وسطش و آقا بدون توجه به این همه زیبایی چنگ  (بخوانید چنگال) می زنه وسط سالاد و آخرش هم می گه خانم این گوجه ها رو یه کم کوچکتر خورد کنی بهتر نیست)
»»خانم با کلی زحمت خونه رو مرتب کرده دکور خونه رو عوض کرده آقا میاد بدون توجه می ره روی مبل (یا یه گوشه اتاق) می شینه می گه خانم شام چی داریم؟
»»مهمون قراره بیاد کلی کار مونده روی زمین خانم داره با تمام توان می دوه ... آقا دائم سوال می کنه کاری هست کمکت کنم ... خوب مگه کوری این همه کار هست دیگه  
راه حل: به آقایان همه چیز هایی را که باید ببینند تذکر بدهید 

3) توجه آقایان "دیداری" و توجه خانم ها "شنیداری" است.

و این یعنی اگر با آقایی صحبت میکنید در حالی که نگاهتان نمیکند یعنی توجه چندانی به صحبت هایتان ندارد(خودتان را خسته نکنید!!!) اما یک خانم می تواند همزمان ظرف بشوید، جدول حل کند، فیلم ببیند و به صحبت های شما نیز توجه کرده و پاسختان را نیز بدهد به موارد زیر دقت بفرمایید:
»» در نظر بگیرید آقا می خواهد با خانمش صحبت کند و مطلب مهمی را در میان بگذارد و خانمش نیز همزمان بخواهد مثلا خیاطی کند ... آقا از آنجا که خودش توان انجام دوکار همزمان را ندارد فکر می کند خانمش نیز چنین است و این می شود شروع یک دعوا ... و خانم متهم می شود به عدم توجه به مسائل مهم و سرسری گرفتن فرمایشات و منویات آقا و ... 
»» البته طرف دوم این ماجرا خیلی هم خوب است در نظر بگیرید خانم می خواهد صحبت کند و آقا هم اصلا حوصله گوش دادن ندارد کافی است مثلا مشغول روزنامه خواندن بشود و دیگر توجهی به اطرافش نخواهد داشت ... خانم هم که او را مانند خود می داند فکر می کند شوهر محترم در حال توجه به فرمایشات ایشان است و زندگی زیبا می شود .... البته برای بهره بردن از این راهکار دقت کنید که گهگاهی از خود علائم حیاتی نشان دهید مثلا حرف های خانم را تایید یا رد کنید ... چون خانم ها خیلی زود متوجه عدم توجه شما خواهد شد و کار خراب می گردد.

طنز نوشت:
استادی توصیه می کرد وقتی رفتید خونه اگر به فرض حوصله شنیدن بیانات همسرتان را هم ندارید، اول نگید شام چی داریم .. بلکه اول به خانمتان بگویید چه خبر، امروز چیکارا کردید بعد در حالی که خانم در حال توضیح هستند با چشمان باز یه چرتی بزنید بعد از چند دقیقه (بخوانید ساعت) بگویید بهتر نیست ادامه صحبت ها رو سر سفره انجام بدیم ... بعد هم شام و ... خانم هم کلی کیف می کند که آقا چه توجهی به او دارد :)) 

4) خانمها بیشتر تمایل دارند «دوستت دارم» و «تشکر» و ... را بشنوند تا ببینند اما آقایان بلاعکس هستند. 
همانطور که عرض شد توجه خانم ها به اطراف بیشتر شنیداری است و لذا تمایل دارند ابراز علقه را بیشتر بشنوند اما از آنجا که توجه آقایان دیداری است، تمایل دارند آن را ببینند (لمس کنند)، برای یک خانم تشکر و تعریف لسانی خصوصا در جمع ارزشش به مراتب از خرید هدیه بیشتر است ... اما این موضوع در مورد آقایان برعکس است آقایان بیشتر تمایل دارند دوستت دارم را ببینند / برای اینکه به آقایی ثابت کنید دوستش دارید کافی است مثلا غذای مورد علاقه او را درست کنید یا چیزی را که دوست دارد به او هدیه بدهید یا این تفاوت نیز سبب دعوا های زیادی در خانواده ها می شود مثلا آقا از آنجا که خودش دوست دارد محبت دیگران را ببیند و لمس کند برای ابراز علاقه به همسرش همه جوره امکانات رفاهی را برای او تامین می کند و به حساب خودش برای بانو سنگ تمام گذاشته فکر می کند کهبه خانمش ثابت کرده که دوستش دارد اما همسر او که نیاز به شنیدن محبت دارد دائم در حال اعتراض است و جمله معروف آقایان که می گویند: توی زندگی چی کم داشتی؟ آقای قاضی همه چی رو براش فراهم کردم اما اون که قدر نمی دونه ... اما این آقاست که نمی داند خانمش نیاز به شنیدن محبت دارد ... شنیدن عبارت دوستت دارم
عکس آن هم آقایانی که در آرزوی دریافت یک هدیه ناقابل (البته غیر از جوراب مانده اند) شاید جالب باشد اگر دقت کنید خانم ها یک مشکل عمده دارند و آن اینکه دائم می گویند هدیه خریدن برای آقایان سخت است ... البته درست می گویند چون برای ایشان مهم شنیدن محبت است نه دیدن و لمس کردن آن اما آقایان چون خودشان تشنه لمس محبت هستند به راحتی و با تنوع فراوان برای بانویشان هدیه تهیه می کنند  
و نکته جالب توجه توانایی بالای خانم ها در بیان جملات و اشعار عاشقانه است که از همین نیاز آنها سرچشمه می گیرد  

ادامه موارد «همدیگر را بهتر بشناسیم»  بـخش دوم // بخش سوم // بخش چهارم // بخش پنجم