سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کلام اول سلام

بخش های وبلاگ

مطالب خواندنی

.:: کپی برداری از مطالب این سایت تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد ::. 

خرید شما = رونق اقتصادی رژیم صهیونیستی

در سال 1869 میلادی در همایشی که در شهر پراگ برگزار گردید راشورن یکی از خاخام های اعظم صهیونیستی بیان می دارد تسلط بر طلا و افکار عموماسرائیل همان غده سراطانیی است که کمک به آن سبب فراگیریش خواهد شد ی را دو ابزار مهم برای تسلط بر جهان معرفی می کند و صهیونسیت ها برای اجرایی شدن این هدف تلاش های گسترده ای را تدارک می بینند تا حدی که هم اکنون می توان رد پای صهیونیست ها را در اکثر بنگاه‏های اقتصادی و رسانه های جمعی مشاهده کرد. حال اگر مطابق آیه 82 سوره مبارکه مائده، صهیونیست ها را از بزرگترین دشمنان اسلام بدانیم لازم است با تمام توان مانع شویم این غده سرطانی به آمال و آرزو های پوچ و بی اساس خود دست یابد. بنابراین بر ما لازم است است، در سالی که به نام حمایت از تولید ملی نامیده شده است با همتی مضاعف از خرید کالا هایی که تولیدکنندگان آنها از حامیان و تقویت کنندگان رژیم غاصب صهیونیسیم هستند؛ اجتناب نماییم.  این موضوع در بیان عموم مراجع عظام تقلید و علمای عالی قدر ذکر گردیده است. چنانچه در رساله اجوبه الاستفتائات مقام معظم رهبری (مد) می خوانیم1:

پرسش
1351: آیا خرید تولیدات شرکتهاى یهودى، امریکایى یا کانادایى با وجود این احتمال که شرکتهاى مزبور به تقویت دولت اسرائیل مى‏پردازند، جایز است؟
پاسخ:
اگر خرید و فروش این تولیدات موجب تقویت دولت حقیر و غاصب اسرائیل شده و یا در راه دشمنى با اسلام و مسلمین بکار مى‏روند، خرید و فروش آنها براى هیچکس جایز نیست و الاّ اشکال ندارد.

در مورد تحریم کالا های صهیونیستی باید به سه نکته اساسی دقت داشت:
1- به خاطر حساسیتی که در کشورهای اسلامی و خصوصا ایران بر روی نام اسرائیل وجود دارد، هیچ کدام از این محصولات با عنوان و تاکید بر «تولید شده در اسرائیل» توزیع نمی‌شود و برای شناخت این محصولات و کمپانی‌های صهیونیستی باید با دقت و هوشیاری به تحقیق پرداخت. و به میزان خدمات شرکت ها به این رژیم منحوس و تشکر ها و قدردانی های سران رژیم اشغال گر قدس دقت مضاعف داشت.
2- ماهیت برخی از این محصولات، به خصوص کالاهای الکترونیکی و کامپیوتری و ... به گونه‌ای است که عملا تحریم سریع آنها ممکن نیست و باید به مرور و با برنامه‌ریزی دولت در بازار جایگزین شوند .اما برخی از این محصولات، ماهیت مصرفی و خوراکی دارند و تحریم آنها به راحتی ممکن است و حتی موجب تقویت کالاهای داخلی نیز می‌گردد. بنابر این برای تحریم این رژیم باید ابتدا تحریم کالا های مصرفی که معادل آنها در داخل کشور نیز تولید می شود؛ را در دستور کار قرار داد و سپس با فراهم شدن زیر ساخت های لازم نسبت به تحریم سایر شرکت ها اقدام نمود.
3- سابقه تاریخی تحریم تنباکو و کمپانی انگلیسی «رژی» با فتوای مرحوم میرزای شیرازی تحریم کالاهای دانمارکی در جریان توهین روزنامه‌های این کشور به ساحت مقدس پیامبر اکرم، در سراسر جهان اسلام و از جمله ایران که نتیجه آن عجز و ناتوانی دشمنان اسلام و اتحاد و یکپارچگی و تقویت روحیه مبارزه و قیام علیه ظلم در ملت‌های مسلمان بود؛ نشان می‏دهد که مردم مسلمان و انقلابی کشورمان به غیر از راه‌پیمایی در روز قدس و یا دعا برای رزمندگان مقاومت، می‌توانند به گونه ای جدی تر وارد عرصه مبارزه با صهیونیسم شوند و با تحریم شرکت‌هایی که به رونق اقتصادی رژیم اشغالگر قدس می‏پردازند به صورت عملی به مبارزه با این رژیم بپردازند.
در ادامه سعی داریم تعدادی از این شرکت ها را معرفی و به بیان سوابق آنها در حمایت این رژیم منحوس بپردازیم. البته دامنه شرکت های صهیونیستی بسیار گسترده تر از مندرجات این فهرست است اما این نوشتار بیشتر روی محصولاتی که حضور پر رنگ تری در بازار های ایران دارند متمرکز خواهد بود.

کوکاکولا (CocaCola)
کوکاکولا محصولات خود را تحت عناوین کوکاکولا، فاتنا، کانادا درای و اسپریت به بسیاری از کشور ها صادر می نماید. این شرکت خدمات خود به رژیم صهیونیستی را در سال 1966 میلادی با احداث کارخانه ای در سرزمین های اشغابایکوت کالا های صهیونیستی لی آغاز و با اینکار تحریم اقتصادی عرب ها علیه اسرائیل را شکست و گام موثری در تثبیت این رژیم منحوس برداشت.  رضایت سران رژیم صهیونیستی از همراهی و همکاری با این شرکت را می توان از ضیافت شام تجاری اسرائیل که در سال 1977 میلادی به پاس 30 سال پشتیبانی از این رژیم اشاره کرد.
کوکاکولا در سال 2002 کارخانه ای دیگر در شهر «کیریات گات» (شهرکی در حیفا که ساکنین آن با اعمال زور و جنایت از این شهرک رانده شدند) جهت بکار گیری 700 اسرائیلی احداث نمود و گستره خدماتش را در سال 2005 با خرید 51 درصد از سهام «شرکت شراب سازی تاوُر»  (tavor) اسرائیل گسترده تر از پیش نمود. در حال حاضر بیش از 5000 اسرائیلی در شرکت های وابسته به کوکاکولا مشغول به کار بوده و قرار است این میزان با توسعه و تاسیس کارخانه های وابسته به کوکاکولا افزایش یابد.

نستله (Nestle)
شرکت نستله که بزرگترین شرکت تولید کننده مواد غذایی در دنیا به حساب می آید محصولاتش را تحت عناوین نسکافه، کافی میت، محصولات غذایی مگی (Maggi)، شکلات های کیت کات و لوازم آرایشی بهداشتی لئوریال (Loreal) روانه بازار‏های مصرف می نماید. خدمات این شرکت با خرید 10 درصد از سهام بایکوت کالا های صهیونیستیشرکت تغذیه اسرائیل (Investment) در سال 1995 آغاز شد و بعد از دو سال سرمایه گذاری خود را به بیش از 50 درصد رساند. از دیگر خدمات این شرکت می توان به راه اندازی مرکز تحقیق و توسعه «R&D»، واریز 20 میلیون دلار به صندوق «غرامت هولوکاست»، احداث کارخانه در شهرک غصب شده «سدورات» و اعطای امتیاز توزیع و صادرات محصولات خود به شرکت اسرائیلی «اوسم» اشاره نمود. هم اکنون بیش از 4000 یهودی صهیونیسم در کارخانه های وابسته به نستله مشغول به کار می باشند.
جایزه ویژه جوبیلی (Jubilee -که به سازمانی هایی که تاثیر عمده ای در قدرت یافتن اسرائیل دارند اهدا می گردد) در سال 1998، معافیت مالیاتی و کمک چندین میلیون دلاری از رژیم صهیونیستی از جمله پاداش هایی است که نستله در قبال خوش خدمتی به این رژیم دریافت نموده است. 
در ایران شرکت نستله نماینده فروش انحصاری نستله سوئیس (اس - آ) است که علاوه بر موارد فوق غذای کودک سرلاک و شیر خشک نان نیز از محصولاتی است که توسط این نمایندگی تولید و در بازارهای ایران و کشور های خاور میانه به فروش می رسد.

تیمبرلند (Timberland)   
کافی است نگاهی به پوشاک و البسه خود و اطرافیانتان بیاندازید تا نام و بِرَند این شرکت حامی رژیم اشغالگر قدس را روی کاپشن، کلاه، کوله پشتی، ساک چمدان، کفش، پوتین یا حتی روی کیف پول یا ساعت موچی خود مشاهده کنید.
47بایکوت کالا های صهیونیستی درصد از سهام و 81 در صد از حق رای این شرکت 1/1 میلیارد دلاری متعلق به خانواده صهیونیست فعال و حامی رژیم  صهونیستی به نام «جفری سوارتز» (jeffry swartz) می باشد وی پس از سفر 4 روزه که به سرزمین های اشغالی داشت در گفتگو با نشریه ارشلیم پست گفت که اسرائیل باید پیامش را به گوش جهانیان برساند و تاکید کرد که «ما خواهان دخالت جدی تر آمریکا در حمایت از اسرائیل هستیم» و قول داد که با احساس وظیفه فراگیر کردن پیام اسرائیل به کشورش باز می گردد.
تیمبرلند بیش از 20 فروشگاه بزرگ در سرزمین های اشغالی ایجاد کرده و تولید کننده پوتین های سربازان اشغالگر فلسطین می باشد. بخشی از درآمد خانواده سوارتز صرف پشتیبانی از موسسات آموزشی یهودیان در آمریکا می گردد.

موتورولا (Motorola)   
موتورلا شرکتی چند ملیتی است که به خاطر تولید گوشی تلفن همراه، تلفن بی سیم و تلویزیون های دیجیتال شهرت دارد و مرکز اصلی آن در آمریکا قرار دارد. سرمایه گذاری عظیم این شرکت در اسرائیل به سال 1948 بایکوت کالا های صهیونیستیباز می گردد که موجب شکسته شدن تحریم های اعراب علیه رژیم صهیونیستی شد و در نتیجه این خوش خدمتی بنیامین نتانیاهو جایزه ویژه جوبیلی را در سال 1998 به این شرکت اهدا کرد. طی سال های فعالیت موتورلا در سرزمین های اشغالی بیش از 4500 اسرائیلی در آن استخدام شدند تا ضمن خدمات اقتصادی فراوان بهه رژیم اشغال گر قدس موجبات بهبود اشتغال و کسب کار را در سرزمین های اشغالی فراهم آورد.
علاوه بر خدمات اقتصادی فراوان این شرکت، تامین ابزار و ادوات الکترونیکی و رادار های نظامی، گیت های تفتیش، سیستم هدایت موشکی، هواپیمای بدون سرنشین و وسایل ارتباطی و جاسوسی خدمات ویژه موتورلا به رژیم اشغال گر قدس می باشد.

اینتل (Intel)   
شرکت اینتل بزرگترین سازنده ریزپردازنده های رایانه ای و قطعات مرتبط با شبکه، بی سیم و ... است. نخستین طرح این شرکت «طرح IDC» است که در سال1974 در حیفا بایکوت کالا های صهیونیستیشروع به کار کرد کارخانه دوم این شرکت در سال 1985 با نام «FAB8» با سرمایه گذاری 1 میلیارد دلاری اینتل و 500 میلیون دلاری رژیم صهیونیستی تاسیس گردید و تاسیس مرکز توسعه اورشلیم در سال 1998  امکان خدمت رسانی هر چه بیشتر به رژیم اشغال گر قدس فراهم کرد.
از خدمات گسترده این شرکت می توان به بورس تحصیلی و خرید وسایل آزمایشگاهی در مدارس و دانشگاه های سرزمین‏های اشغالی اشاره کرد. شعبه اسرائیلی این شرکت که سومین واحد بزرگ اینتل در دنیاست با اشتغال بیش از 4000 نفر و صادرات بیش از یک میلیارد دلار در سال موجبات رونق اقتصادی سرزمین های اشغالی را فراهم آورده است.

آی بی ام (IBM)   
آی بی ام سرمایه گذاریش در سرزمین های اشغالی را یک سال پس از تشکیل دولت موهوم اسرائیل آغاز کرد.
بایکوت کالا های صهیونیستی«لارنس ریکاردی» از مدیران این شرکت در در مصاحبه با ارشلیم پست گفت «این بخش از زمین (فلسطین اشغالی) و آرمان های بزرگش برای آی بی ام بسیار مهم است» و این طرز تفکر مدیران آی بی ام بود که ستایش شارون در مهمانی اتحادیه دوستی آمریکا – اسرائیل در سال 2001 را بر انگیخت و سبب شد جایزه «سفیر» اتاق بازرگانی آمریکا – اسرائیل را در سال 2002 به این شرکت سخت افزاری اهدا گردد. از خدمات این شرکت به اسرائیل می توان به ساخت مجموعه «خانه آی بی ام» آزمایشگاه های تحقیقاتی در حیفا و اشتغال 2000 نفر از اشغال گران فلسطین اشاره کرد.

نوکیا (Nokia)   
نوکیا حضور خود در اسراییل را با یک سرمایه گذاری 500 میلیون دلاری در ماه دسامبر سال 2000 میلادی آغاز کرد. این شرکت فنلاندی که بیش از 35 درصد کل بایکوت کالا های صهیونیستیگوشی های همراه جهان را تولید می کند بازار اسرائیل غاصب را یکی از بهترین بازار های خود دانسته و با تمام توان در پی سرمایه گذاری در فلسطین اشغالی می باشد. و با احداث کارخانه هایی در سرزمین های اشغالی کمک شایان توجهی به اقتصاد و اشتغال زایی رژیم صهیونیستی داشته است.
لارس ولف (lars wolf) -یکی از مدیران ارشد نوکیا- در 4 مارس سال 2001 میلادی (1380هـ.ش.) در مصاحبه ای با روز نامه صهیونیستی ارشلیم پست (jerusalem post) می گوید «از آنجایی که در پروژه داخلی ما به نام «پروژه اسرائیل»، شبکه اسرائیل یکی از اهداف ماست و همچنین سازمان اقتصادی و مرکز تحقیقات نوکیا نیز حساب ویژه ای بر روی اسرائیل باز کرده، ما اسرائیل را به عنوان چشم انداز و دور نمای تمام اهداف نوکیا می دانیم.»
امید که روزی شاهد اتحاد عمومی مسلمین در جهت نابودی این غده سرطانی و آزادی قدس شریف باشیم «آمین»

-------
منابع و مواخذ:

* رساله اجوبه الاستفتائات مقام معظم رهبری، ترجمه فارسی
* وب سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی اینجا
* کمپین بین المللی تحریم آکادمیک و فرهنگی اسرائیل (آمریکا) U.S. campign Academic & Cultural Boycott of Israel اینجا 
* کمپین بین المللی بایکوت اسرائیل اینجا
* مجموعه «من نسکافه نمی خورم» تولید شده توسط جنبش دانشجویان جهان اسلام (دانشگاه امام صادق علیه السلام)


پی نوشته:
1- تاکید بر حرمت معامله با شرکت هایی که سبب انتفاع رژیم صهیونیستی هستند را می توان در استفتائات و فتوا های عموم مراجع ماضی و معاصر  از جمله امام خمینی، و آیات عظام نوری همدانی، مکارم شیرازی، فاضل لنکرانی مشاهده نمود. برای اطلاع از نظر مرجع تقلید خود می توانید به بخش «تجارت با غیر مسلمان» رساله توضیح المسائل یا دفاتر استفتائات ایشان مراجعه نمایید.