سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کلام اول سلام

بخش های وبلاگ

مطالب خواندنی

.:: کپی برداری از مطالب این سایت تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد ::. 

یکی از مشکلات فضا های مجازی سوء استفاده از روابط عاطفی و نیاز های عاطفی خانم ها می باشد این موضوع خصوصا در جوامعی مانند کشور ما که روابط جنسی حرمت و حیطه خودش را دارد بسیار مشاهده شده است در ادامه قصد دارم با استفاده از دو مقدمه ریشه این آسیب را بررسی نمایم.
مقدمه اول همانطور که در اینجا بیان شد توجه خانم ها به اطراف شنیداری است. بدین معنا گوش خانم ها بیش از سایر حس هایشان نسبت به دریافت پیام از اطراف حساس است. اما باید دقت داشت که وقتی متنی را مطالعه می کنید در حقیقت دارید آن را برای خود می خوانید و لذا خانم ها روی متنی که می خوانند بسیار بیشتر از آقایان حساس هستند و تاثیر بسیاری از آن می پذیرند. شبکه های اجتماعی نوشتاری هم از جمله مکان هایی است که برقراری ارتباط میان افراد با استفاده از نوشتار است و لذا خانم ها تاثیر زیادی از نوشته ها در این فضا می پذیرند. 
مقدمه دوم: خانم ها در کنار دنیای واقعی که در آن زندگی می کنند دنیایی مجازی دارند که در آن رویاها و اوهام خود را براورده شده می پندارند و سعی می کنند از زندگی در آن دنیا لذت کافی ببرند. این دنیا از آنجا که ساخته ذهن ایشان است همه چیزش مطابق خواست آنها می باشد و به عبارت بهتر این دنیا را آنگونه می سازند که دوست دارند. نکته جالب توجه اینجاست که ایشان در دنیای ساختگی خود واقعا زندگی می کنند. بعضاً پیش می آید به دلایل گوناگون آنقدر در این دنیای رویایی خود زندگی می کنند که تفاوتی میان آن و دنیای واقعی قائل نیستند و همه چیز را در آن واقعی می پندارند (در بسیار از موارد این موضوع پیش می آید که در حال حاضر قصد پرداختن به آنها را نداریم - موضوع معروف شاهزاده سوار بر اسب سپید مثالی از همین دنیای رویایی ایشان است) و اگر جایی از این دنیای رویایی و شیرین با واقعیت تضاد داشته باشد بسیار برایشان سخت می نماید و خود را شکست خورد می پندارند.
نتیجه: اگر به مقدمه یک دقت کنید خواهید یافت که یک رابطه عاطفی در یک شبکه اجتماعی عموما از یک نوشته یا چند نوشته که توسط آقایی در شبکه منتشر شده و تعمدا یا اتفاقا با روحیات خانم مطابقت دارد آغاز می گردد. (دقت بفرمایید که نوشته باید با روحیات خانم سازگار باشد این نوشته می تواند عاشقانه، عاطفی، سیاسی، یا حتی مذهبی باشد- مثلا نوشته ای در فراق کربلا یا ... -).
خانم (مجردی) که به دلایل گوناگون نیاز دارد شخصی با روحیات نزدیک به او را در کنارش داشته باشد (اینجا را بخوانید) پس از آنکه این روحیات آقا را مشاهده نمود سعی کند در دنیای رویایی خود برای او جایگاهی تعریف کند شاید به عنوان دوست، شاید به عنوان فردی که عاشق آن خانم است و یا حتی به عنوان خواستگار یا ... و با گذشت زمان و در در اثر مطالعه بیشتر نوشته های آقا در صورتی که خانم حس کند این هم خوانی ها رو به افزایش است جایگاه او را ارتقاء داده و سعی می کند بیشتر خود را به او نزدیک نماید. حال با عنایت به مقدمه دوم که بیان شد برخی از خانم ها دنیای رویایی خود را با دنیای واقعی منطبق می دانند متاسفانه یکی از موارد زیر رخ می دهد که عموما بسیار خطر ناک است: 
الف)  آقا از ابتدا قصد سوء استفاده و کلاشی داشته که با عنایت به غیر حضوری بود ارتباطات در شبکه های مجازی تشخیص آن بسیار سخت است و در این گونه از موارد احتمال سوء استفاده و مسائل بعدی بسیار بالا است.
ب) آقا از ابتدا قصد سوء استفاده نداشته اما با مشاهده سیگنال های مثبت خانم طمع کرده و می شود آنچه نباید ... 
ج) آقا قصد سوء استفاده نداشته و اتفاقا فردی پاک است اما به دلایل گوناگون (مانند عدم مناسب بودن شرایط، عدم متناسب بودن با خانم و ...) امکان ازدواج با خانم را ندارد و خانم که در دنیای رویاییش، خود و آقا را قرین هم یافته با شکست عشقی و عاطفی سختی روبرو می شود که ممکن است سال ها از آن رنج ببرد.
د) آقا قصد سوء استفاده نداشته و این رابطه عاطفی منجر به ازدواج می شود که مطابق آمار ها (و به دلایل عدیده) چنین ازدواج هایی چندان هم محکم نبوده و به احتمال زیاد منجر به طلاق می گردد.

چه باید کرد 1) دوست بزرگوار دقت کن که خدا همواره شاهد و ناظر توست و تو دام در محضر ذات اقدس او هستی. پس چنان باش که خدا از تو راضی باشد و از اعمال منافی خواست او پرهیز کن که او ذوالانتقام است 
چه باید کرد 2) دوست بزرگوار دقت کن که بسیاری از ازدواج های اینترنتی حتی در جوامع غربی که شهروندانش آنچنان هم بنایی بر دینداری ندارند شکست خورده و ابتر خواهد بود چه رسد به جامعه ما که مبنایش دینی است پس همواره مراقب خود باش که به طمع فاسد دلان گرفتار نشوی.
چه باید کرد 3) خانم محترم (به نمایندگی از جامعه آقایان و از آنجا که همجنسان خودم را بهتر از شما می شناسم؛ عرض می کنم) زیادند افرادی که با قلبی فاسد آمده اند که توی را بِدَرَند؛ و اصولا دوستی آقایان با خانم ها عموما ریشه در سوء نیت آنها دارد پس دقت کن که
«ای بسا ابلیس آدم رو که هست / پس به هر دستی نباید داد دست» 
چه باید کرد 4) خانم محترم یک اصل را همواره در نظر داشته باشد (البته عمومی نیست) و آن اینکه عموما افراد در شبکه های اجتماعی سعی می کنند آنطور که دوست دارند شخصیتشان را طراحی کنند نه آنطور که در واقعیت هستند. ممکن است آقایی خود را شوخ و خوش خنده جلوه دهد حال آنکه بسیار عصبی است و یا خود را مذهبی جلوه دهد حال آنکه اصلا بویی از دین و دیانت نبرده و ...
چه باید کرد 5) آقای محترمی که قصدت از حضور در شبکه اجتماعی سوء استفاده نیست مراقب باش که با اعمال، رفتار و نوشتار خود موجبات دلبستگی کسی را فراهم نیاوری که اگر اینطور شود مطابق قانون جذب خودت نیز چنان خواهی شد ...  
توجه1: امکان دارد عکس این اتفاق نیز بیافتد یعنی آقایی فریب خانمی را بخورد که البته بسیار کم پیش می آید.
توجه 2: مطالب فوق را کنار کمبود محبتی که متاسفانه به دلیل تعامل ناصحیح خانواده ها با دختران جوانشان در جامعه‏یمان زیاد شده و نیز بالا رفتن سن ازدواج و نیاز خانم ها به تکیه گاه و محبت بگذارید و ببینید که چه فاجعه ای در حال وقوع است.

و همه عرایضم یک ریشه دارد 
و آن اینکه

 شبکه های اجتماعی مُولُود فرهنگ غرب است
و از اساس با فرهنگ ما سازگار نیست